این ایده ها در سه محور ملی یعنی فرهنگ برای همه، میراث ملی، آموزش هنری و فرهنگی ارائه شده است.

          "جنبش جلیقه زردها" در فرانسه که هنوز هم ادامه دارد، سبب شد تا مسئولان دولتی اقدام به برگزاری نشست هایی برای درک مشکلات معترضان و اصلاح برخی سیاست ها در زمینه های مختلف نمایند. این نشست ها در سراسر فرانسه با حضور نمایندگان مردم در شهرداری ها، مجلس ملی، مردم عادی و معترضان برگزار گردید. طی این نشست ها پیشنهاداتی در تمامی محورهای تعیین شده ارائه شد. بنیاد میراث ملی و هنرهای زیبا اخیرا بخشی از این پیشنهادات که منحصرا به حوزه فرهنگ بر می گردد را منتشر ساخت.

          در متنی که در مقدمه آن منتشر گردیده آمده است: موضوعات فرهنگی در مباحث ملی و نظرسنجی گسترده و ۸۰ نشستی که برگزار شد بسیار کم رنگ بود با این حال در این بخش بسیاری نظرات جدیدی ابراز کردند که چکیده آن ها طی گزارشی تسلیم "فرانک ریستر"، وزیر فرهنگ و ارتباطات فرانسه گردید. در این گزارش ۸۰ پیشنهادی که از سوی ۳ هزار و ۸۰۰ نفری که در بخش فرهنگ صحبت کرده بودند، انتخاب و ارائه شده است.

          این پیشنهادات در سه محور ملی یعنی فرهنگ برای همه، میراث ملی، آموزش هنری و فرهنگی می باشد. یکی از این ایده ها توسعه حوزه افراد استفاده کننده از کارت های فرهنگی برای بازدید از موزه ها و مراکز فرهنگی، ملزم کردن نهادهای رسمی فرهنگی به اقدامات و فعالیت هایی خارج از چارچوب های متعارف و مردمی تر کردن این اقدامات، ترویج فرهنگ در زندان ها و مراکز نگهداری پناهندگان، برقراری امکان حمل و نقل در مناطق روستایی و دورافتاده به منظور تسهیل ارتباط مردم این مناطق با مراکز فرهنگی به ویژه در ایام مناسبت های خاص، اجباری شدن آموزش تاریخ هنر در مدارس، تعیین حداقل بازدیدهای فرهنگی سالانه و فراهم آوردن زمینه دیدار دانش آموزان و محصلان با هنرمندان از جمله این پیشنهادات بوده است.

          در حوزه میراث فرهنگی نیز ۲۰ پیشنهاد مطرح گردیده است از جمله وضع نوعی عوارض برای گردشگران به منظور کمک به هزینه مرمت و بازسازی اماکن یا اصلاح نظام برخی معافیت های مالیاتی برای آنانی که جهت کمک به بازسازی و مرمت ابنیه فرهنگی اقدام می نمایند.

کد خبر 1224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =