ایالت یوتا آمریکا بیانیه ای در مورد آذربایجان به تصویب رساند

این بیانیه که توسط استوارت آدامز، رئیس سنای یوتا، براد ویلسون، رئیس مجلس نمایندگان و سایر قانونگذاران امضا شد

به گزارش خبرگزاری نوح چیخان، مورخ ۱ ژوئن ۲۰۲۲، مطابق ۱۱ خرداد ۱۴۰۱، سنای یوتا و مجلس نمایندگان بیانیه ای در مورد آذربایجان تصویب کردند. در مورد این مطلب سرکنسولگری جمهوری آذربایجان در لس آنجلس به خبرگزاری نوح چیخان گزارش داد. این بیانیه که توسط استوارت آدامز، رئیس سنای یوتا، براد ویلسون، رئیس مجلس نمایندگان و سایر قانونگذاران امضا شد، به سرکنسولگری آذربایجان در لس آنجلس تقدیم شد. در این اعلامیه آمده است که آذربایجان اولین دولت دموکراتیک و سکولار در جهان اسلام بود که برای اولین بار به زنان حق رای داد.

با اشاره به سنت های تاریخی مدارا در آذربایجان، بیان می شود که از زمان های قدیم ادیان مختلف اعم از مسلمانان، مسیحیان و یهودیان در صلح و آرامش در کنار هم زندگی می کردند. گفته می شود آذربایجان که محیطی را ایجاد کرده است که سنت های کهن تساهل بین مذهبی را ترویج و تقویت می کند، برای تنوع مذهبی و قومی به عنوان گنجینه ملی خود ارزش قائل است. خاطرنشان می شود که طی ۱۰ سال گذشته، آذربایجان بارها شخصیت های مذهبی منطقه و سراسر جهان را برای ترویج گفت و گوی بین ادیان گرد هم آورده است. این سند خاطرنشان می کند که آذربایجان شریک قوی ایالات متحده و یوتا است و مشارکت استراتژیک بین ایالات متحده و آذربایجان در حال توسعه است.

در پایان این بیانیه، سنا و مجلس نمایندگان یوتا از مشارکت آذربایجان در حفاظت از آزادی و صلح در جهان قدردانی کردند و به حفظ روابط دوستانه سودمند دوجانبه با آذربایجان اهمیت زیادی دادند.

https://nuhcixan.az/news/siyaset/64649-abs-in-yuta-stati-azerbaycana-dair-beyanname-qebul-edib

کد خبر 12339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =