ارمان ارکه: حجم حمل و نقل محموله ها از خاک ترکیه از طریق راهروی زنگزور از بنادر جنوبی عراق، سوریه و دریای مدیترانه افزایش خواهد داشت

با گشایش راهرو زنگه زور و ساده‌سازی چندین فرایند توسط آذربایجان، بیش از نیمی از تجارت بین آسیای مرکزی و ترکیه می‌تواند از طریق این منطقه انجام شود.

به گزارش خبرگزاری نوح چیخان مورخ ۸ ژوئن ۲۰۲۲، مطابق ۱۸ خرداد ۱۴۰۱، با گشایش راهرو زنگه زور و ساده‌سازی چندین فرایند توسط آذربایجان، بیش از نیمی از تجارت بین آسیای مرکزی و ترکیه می‌تواند از طریق این منطقه انجام شود.

به گزارش خبرگزاری نوح چیخان به نقل از انجمن بین المللی حمل و نقل خودرویی آذربایجان (ABADA) این بیانیه توسط ارمان اریکه، رئیس نمایندگی دائمی اتحادیه بین‌المللی حمل ‌و نقل جاده‌ای در ترکیه و خاورمیانه، در باکو در نشست دیدار با هیئتی از انجمن شرکت ‌های حمل ‌و نقل خودرویی سازمان همکاری ‌های اقتصادی دریای سیاه، وزارت توسعه دیجیتال و حمل‌ونقل، کمیته گمرک دولتی و شرکت کشتیرانی خزر اظهار شد. به گفته وی، در حال حاضر به طور متوسط ​​سالانه ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار کامیون بین ترکیه و کشورهای آسیای میانه گردش مالی انجام می شود: این گردش مالی نیز رو به رشد است.

وی گفت: افتتاح کریدور زنگزور برای کل منطقه مفید خواهد بود. با توجه به اینکه راهروی زنگه زور یک مسیر جایگزین و جدید است می تواند بر حجم تردد بار تاثیر بسزایی داشته باشد. کریدور زنگه زور گذرگاه کامل کریدورهای مواصلاتی مناطق شرق - غرب و شمال - جنوب است. با راه اندازی این راهرو، حجم حمل و نقل محموله ها از طریق خاک ترکیه از بنادر جنوبی عراق، سوریه و دریای مدیترانه افزایش خواهد یافت.

محمد اویلوکجو، رئیس اتحادیه شرکت ‌های حمل ‌و نقل خودرویی دریای سیاه (BSEC-URTA) در این دیدار گفت: آذربایجان در شرایط ژئوپلیتیک کنونی به کشوری استراتژیک در روند توسعه کریدورهای حمل و نقل جدید تبدیل شد.

هدف اصلی از این بازدید، بحث در مورد ظرفیت‌های حمل‌ونقلی و لجستیکی آذربایجان و تبادل نظر در مورد کارهای احتمالی برای اجرای حمل‌ونقل بار از طریق آذربایجان بود.

https://nuhcixan.az/news/iqtisadiyyat/64991-erman-ereke-zengezur-dehlizi-ile-turkiye-uzerinden-iraq-suriya-ve-araliq-denizinin-cenub-limanlarindan-yukdasimalarin-hecmi-artacaq

کد خبر 12503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =