چین و پاکستان همکاری های علمی را توسعه می دهند

چین و پاکستان یک توافقنامه برای تقویت مبادلات علمی و فناوری بین صنایع، شرکت های فناوری، مراکز تحقیق و توسعه (R&D) و مؤسسات دانشگاهی بین دو کشور امضا کردند.

چین و پاکستان یک توافقنامه برای تقویت مبادلات علمی و فناوری بین صنایع، شرکت های فناوری، مراکز تحقیق و توسعه (R&D) و مؤسسات دانشگاهی دو کشور امضا کردند.

سازمان مناطق فناوری ویژه پاکستان (STZA) و انجمن ترویج صنعتی کمربند و جاده (ZBRA) چین در یک مراسم  رسمی، توافقنامه ای مجازی را  امضا کردند که هدف آن ترویج اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد تجربه توسعه علم و فناوری، توسعه یک اکوسیستم کامل، جدید و نوظهور است.

عامر هاشمی رئیس سازمان مناطق فناوری ویژه پاکستان ، ژانگ ژیائودونگ رئیس انجمن ترویج صنعتی کمربند و جاده، معین الحق سفیر پاکستان در چین و خالد منصور دستیار ویژه نخست وزیر در امور CPEC  در این مراسم حضور داشتند. 

بر اساس این چارچوب، هر دو طرف متعهد شدند مبادلات بین شرکت‌ها با فناوری پیشرفته هر دو کشور را در زمینه‌های مواد نیمه‌رسانا، محاسبات ابری، هوش مصنوعی، روباتیک، فین‌تک، بلاک چین و بیوتکنولوژی برای همکاری‌های سودمند دوجانبه تسهیل کنند.

به گفته سازمان مناطق فناوری ویژه پاکستان STZA، سنگ بنای این همکاری با هدف تبدیل سرمایه انسانی کشور به نیروی کار پیشرفته آینده با صنعت فناوری و ایجاد فرصت های جدید برای جوانان کشور است.

در این بیانیه آمده است: « سازمان مناطق فناوری ویژه پاکستان معتقد است که این مشارکت با انجمن ترویج صنعتی کمربند و جاده، توانایی‌های بالقوه صنعت فناوری هر دو کشور را به حداکثر می‌رساند. انجمن ترویج صنعتی کمربند و جاده سازمانی است که مقر آن در پکن پایتخت چین است و به طور قانونی در دفتر امور مدنی پکن ثبت شده است. این شرکت با شرکت‌های چینی برای توسعه باکیفیت پروژه بزرگ اقتصادی موسوم به کمربند و جاده همکاری می کند. 

روزنامه نیوز- ۸ فوریه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰

کد خبر 12544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =