انتخاب شهر اورفا به عنوان پایتخت گردشگری ۲۰۲۳ از سوی سازمان همکاری اسلامی

انتخاب دو شهر از دو کشور ترک نشین به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی از سوی سازمان همکاری اسلامی نشان دهنده حضور پررنگ و هماهنگی کشورهای ترک نشین در این سازمان است.

یازدهمین نشست وزرای گردشگری سازمان همکاری اسلامی در باکو پایتخت آذربایجان در حال برگزاری است. در این نشست که در بین روزهای ۲۷ تا ۲۹ جون با موضوع «نقش جوامع محلی در توسعه گردشگری» برگزار می شود، شهرهای گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

برای نامزدی شهر شانلی اورفا به عنوان "شهر گردشگری سال ۲۰۲۳ قبلا وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه درخواست داده بود.

خبر انتخاب این شهر به عنوان پایتخت گردشگری سال ۲۰۲۳، در بیانیه ای که از سوی وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه منتشر شد، اعلام گردید. در این بیانیه با اشاره به برگزاری یازدهمین کنفرانس وزرای گردشگری سازمان همکاری اسلامی در باکو گفته شده است که این نشست با حضور اوزگول اوزکان یاووز، معاون وزیر فرهنگ و گردشگری به نمایندگی از سوی ترکیه تشکیل شد و اعضای شرکت کننده با اتفاق آراء شانلی اورفا را به عنوان شهر گردشگری ۲۰۲۳ کشورهای اسلامی انتخاب کردند.

در این نشست همچنین مقرر شد برای سال ۲۰۲۴ شهر خیوه ازبکستان به عنوان شهر گردشگری جهان اسلام انتخاب شود.

منبع: رسانه های ترکیه

تاریخ: ۰۷/۰۴/۱۴۰۱

****

لازم به یادآوری است که شهر اورفا در جنوب شرقی ترکیه و نزدیک به مرز سوریه از شهرهای باستانی با آثار تاریخی متعدد می باشد و به شهر نمرود و شهر پیامبران معروف است.

انتخاب دو شهر از دو کشور ترک نشین (ترکیه و ازبکستان) در دو سال متوالی به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی از سوی سازمان همکاری اسلامی نشان دهنده حضور پررنگ و هماهنگی کشورهای ترک نشین در این سازمان است.

انتخاب شهر اورفا به عنوان پایتخت گردشگری ۲۰۲۳ از سوی سازمان همکاری اسلامی

سال گذشته نیز شهر بورسا از سوی سازمان کشورهای ترک نشین به عنوان پایتخت فرهنگی در سال ۲۰۲۲ انتخاب شده بود. جالب است که قبل آن نیز شهر خیوه برای سال ۲۰۲۰ پایتخت فرهنگی اعلام شده بود. که به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاده بود.

کد خبر 13008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =