پیام تبریک رجب طیب اردوغان به مناسبت پنجمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی

افتتاحیه پنجمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی که به میزبانی ترکیه و با حضور ۴۲۰۰ ورزشکار از ۵۶ کشور در قونیه برگزار شد.

افتتاحیه پنجمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی که به میزبانی ترکیه و با حضور ۴۲۰۰ ورزشکار از ۵۶ کشور در قونیه و با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برگزار شد. اردوغان در سخنرانی کوتاه خود در مراسم افتتاحیه گفت: "من به همه کسانی که از طرف من و از طرف ملت من کمک کردند، تبریک می گویم.

پنجمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی که قرار بود در سال ۲۰۲۱ توسط فدراسیون بین المللی ورزش های همبستگی اسلامی برگزار شود اما به دلیل شیوع بیماری کرونا یک سال به تعویق افتاد، با میزبانی ترکیه آغاز شد. ۴۲۰۰ ورزشکار از ۵۶ کشور در ۲۴ شعبه در بازی هایی که از ۹ تا ۱۸ مرداد در قونیه برگزار می شود، به رقابت خواهند پرداخت.

مهمت قصاب اوغلو وزیر ورزش و جوانان در مراسم افتتاحیه این دوره از پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، به مردم قونیه تبریک گفت و افزود: شهر قونیه میزبان بازی هایی است که در آن ورزش، برادری و همبستگی به نمایش گذاشته می شود.

قدرت وحدت بخش ورزش با سازماندهی نهادهایی مانند سازمان همبستگی کشورهای اسلامی به شیوه ای بسیار متفاوت ظاهر می شود. این منجر به توسعه پیوندها و برادری بین کشورهای اسلامی می گردد.

قابل ذکر است روسای جمهور شرکت کننده در این مراسم؛ رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ، الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان، ارسین تاتار رئیس جمهوری ترکیه قبرس شمالی، محمد ایشتییه نخست وزیر فلسطین، ادی راما نخست وزیر آلبانی، ایمن بن عبدالرحمن نخست وزیر الجزایر، فدراسیون بین المللی ورزش همبستگی اسلامی (ISSF) ،  رئیس جمهور و وزیر ورزش عربستان سعودی، وزیر اطلاعات، فرهنگ و جوانان کویت، فوات اوکتای معاون رئیس جمهور، رئیس مجلس ملی بزرگ کویت حضور داشتند.

مراسم افتتاحیه در استادیوم متروپولیتن قونیه برگزار شد. لوگوی «پنجمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی» به شکل لاله طراحی شد که حاوی عدد ۲۱ یعنی نماد سال ۲۰۲۱ ، سالی که این بازی ها باید برگزار میگردید، می باشد. این لوگو همچنین شامل کلمه عربی "اخی" به معنای "برادر" است.

 

ترجمه و تنطیم خبر : مسعود حقیقت

منبع : خبرگزاری حریت ترکیه

تاریخ:۲۰/۰۵/۱۴۰۱

 

 

کد خبر 13219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =