افزایش روز افزون محبوبیت سریالهای ترکیه ای در مراکش

محبوبیت سریال های ترکی که در سال های اخیر با سبقت گرفتن از سریال های مکزیکی و مصری در مراکش رتبه اول را در بین پربیننده ترین تولیدات این کشور به خود اختصاص داده است، روز به روز در حال افزایش است

بر اساس بیانیه شرکت Maroc Metri که ریتینگ تلویزیونها را در مراکش رصد می کند، سریال ترکی «سخن»  که از شبکه دو تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، در آخرین هفته ماه اوت در میان پربیننده ترین سریال های تلویزیونی مقام اول را به خود اختصاص داده است.

همچنین مجموعه های تلویزیونی «عشق سیاه و سفید» و «بخاطر پسرم» که از همین شبکه پخش شدند، به ترتیب در رتبه های دوم و چهارم جای گرفتند.

براساس اعلام شرکت مذکور، مجموعه تلویزیونی «سخن»، روزانه از سوی 4 میلیون و 80 هزار نفر، «عشق سیاه و سفید» 3 میلیون و 848 هزار نفر و «بخاطر پسرم» از سوی 3 میلیون و 600 هزار نفر تماشا شده است.

محبوبیت سریال های ترکی که در سال های اخیر با سبقت گرفتن از سریال های مکزیکی و مصری در مراکش رتبه اول را در بین پربیننده ترین تولیدات این کشور به خود اختصاص داده است، روز به روز در حال افزایش است. سریال های ترکی دوبله شده به زبان عربی لهجه مراکشی توانسته است میلیون ها بیننده را در هر سنی جذب کند.

 

منبع: روزنامه جمهوریت

تاریخ:11/06/1401

 

ارزیابی:

ترکیه در سالهای اخیر با ساخت فیلمها و مجموعه های جذاب و مخاطب پسند توانسته است جایگاه خوبی در میان کشورهای خاورمیانه، آفریقا و حتی کشورهای آمریکای لاتین کسب کند.

استفاده از موضوعات خانوادگی در مجموعه های تلویزیونی، سوژه های عشقی و کمدی در سریالهای ترکیه از دلایل محبوبیت آنها در میان مردم کشورهای مختلف است.

این کشور همچنین با تمرکز بر ساخت سریالهای تاریخی تلاش دارد ضمن معرفی تاریخ ترکان در دوران سلجوقی و عثمانی، شکوه و عظمت تاریخی خود را به رخ مخاطبان در اقصی نقاط جهان بکشد.

 

کد خبر 13345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =