اعلام حمایت شورای بریتانیا از کنسرسیوم دانشگاه های بانوان سراسر پاکستان

شورای بریتانیا و کمیسیون آموزش عالی پاکستان در نشستی متعهد به حمایت از "کنسرسیوم دانشگاه های بانوان در سراسر پاکستان" با حرف اختصاریAPWUCشدند.

شورای بریتانیا و کمیسیون آموزش عالی پاکستان در نشستی متعهد  به حمایت از "کنسرسیوم دانشگاه های بانوان در سراسر پاکستان" با حرف اختصاریAPWUCشدند.

این کنسرسیوم در اکتبر 2021 توسط سه عضو موسس شامل دانشگاه بانوان فاطمه جناح در راولپندی (FJWU)، دانشگاه زنان کالج لاهور و دانشگاه زنان کالج دولتی سیالکوت تأسیس شد.

اعلام حمایت شورای بریتانیا از کنسرسیوم دانشگاه های بانوان سراسر پاکستان

ایده اصلی این کنسرسیوم تقویت همکاری بین دانشگاه های بانوان برای دستیابی به توسعه آموزش عالی بانوان به منظور تقویت، توانمندسازی زنان و شناسایی نخبگان در پاکستان است.

در این نشست، ده دانشگاه بانوان دیگر از جمله دانشگاه بانوان بیگم نصرت بوتو در شهر سکر، دانشگاه بانوان جناح در شهر کراچی، کالج دولتی بانوان در شهر فیصل آباد، کالج دولتی صدیق بانوان در شهر بهاوالپورو دانشگاه اقتصاد داخلی در شهر لاهور به این  کنسرسیوم پیوستند.

دانشگاه بانوان شهید بی نظیر بوتو در پیشاور، دانشگاه بانوان در شهر مردان، دانشگاه بانوان در شهر سوابی، دانشگاه بانوان سردار بهادرخان در شهر کویته و دانشگاه زنان آزاد جامو و کشمیر در شهر باغ از دیگر مراکز عالی این کشور هستند که به این کنسرسیوم پیوستند.

معاونان این دانشگاه ها و مراکز عالی سند کنسرسیوم را امضا کردند و متعهد شدند که از آموزش عالی بانوان در پاکستان با اشتراک منابع، یافتن زمینه های منافع متقابل و برنامه ریزی آینده برای آموزش عالی بانوان حمایت کنند.

دکتر نشاط ریاض، مدیر بخش آموزش شورای بریتانیای پاکستان، ایده کنسرسیوم زنان را ستود و از حمایت کامل شورای بریتانیا در اشکال مختلف از قبیل امور فنی، اشتراک دانش، حسن نیت و مشوق های مالی اطمینان داد. او تاکید کرد که بانوان باید در فرآیند تصمیم گیری در جامعه بویژه در مدیریت و سیاستگذاری مشارکت داشته باشند تا توانمندی زنان تضمین شود.

وی همچنین بر لزوم ایجاد محیطی مساعد با هدف حفظ و حمایت از اساتید و دانشجویان بانوان و دختران تاکید کرد.

او راهبردهای چند بعدی را برای استعدادیابی، انگیزش جوانان، مشاوره شغلی و استفاده بهینه از مهارت ها برای بانوان جوان پاکستانی پیشنهاد کرد تا از همه ظرفیت های آنها استفاده شود.

دکتر بشرا میرزا، رئیس دانشگاه بانوان کالج لاهور، به یک از عنوان موسسین این کنسرسیوم با ارائه یک چارچوب پیشنهاد برگزاری جلسات سالانه کنسرسیوم را کرد.

دکتر شایسته سهیل، مدیر اجرایی کمیسیون آموزش عالی پاکستان پیشنهاد کرد که دانشگاه های تاسیس شده در مناطق پایدار و مرکز ایالت ها از دانشگاه های بانوان در مناطق غیر پایدار بویژه در ایالت بلوچستان و سند حمایت کنند.

دکتر سائمه حمید، رئیس دانشگاه بانوان شهر راولپندی که ریاست این کنسرسیوم را در یکسال گذشته بر عهده داشته است به دستاوردهای این کنسرسیوم پرداخت و گفته دانشجویان دختر در دانشگاه های بانوان سراسر پاکستان در صورت حمایت و برنامه ریزی دقیق میتوانند با فعالیت های شایسته و منحصر بفرد برای پیشرفت کشور نقش آفرینی کنند.

شایان ذکر است که پس از تشکیل این کنسرسیوم، پروژه های مختلف علمی و تحقیقاتی بین دانشگاه های بانوان تبادل نظر شده است و مجموعه‌ای از وبینارها، سمینارهای علمی و آموزشی و کارگاه های مختلف نیز در دانشگاه های مختلف بانوان برگزار شده است.

منبع خبر: سایت اردو دات کام – 22 اکتبر(30 مهر)

لینک خبر: https://www.urdupoint.com/en/pakistan/all-pakistan-women-universities-consortium-1582366.html

کد خبر 13742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =