امیر جماعت اسلامی پاکستان: نخست وزیر پاکستان به دنبال برقراری صلح میان ایران و عربستان است ولی نمی داند کشور خود در خطر بروز جنگ قرار گرفته است. کشمیر برای ما بیشتر از یمن اهمیت دارد و این موضوع مسئله مرگ و زندگی است.

به دعوت "سراج الحق" رئیس جماعت اسلامی پاکستان، روز دوشنبه مورخ ۲۲/۷/۹۸ راهپیمایی بزرگی در شهر حیدرآباد برای حمایت از مردم مظلوم کشمیر برگزار شد[۱].

در این راه پیمایی علاوه بر سناتور " سراج الحق"  امیر جماعت اسلامی پاکستان، "حسن محنتی" امیر جماعت اسلامی سند، "حافظ طاهر مجید" امیر جماعت اسلامی حیدرآباد، "زبیر گوندل" رئیس جماعت اسلامی جوانان، "عبد الرشید" نماینده مجلس سند، "محمد" رئیس سازمان دانشجویان اسلامی پاکستان ، دولت رام از هیئت تاجران حیدرآباد، دکتر معراج الهدی صدیقی، اسدالله بوتو و تعدادی دیگر از مسئولان جماعت اسلامی برای مردم سخنرانی کردند.

آقای "سراج الحق" خطاب به شرکت کنندگان گفت: همینطور که کابل به گورستانی برای شوروی و آمریکا تبدیل شد، ان شاالله بزودی " سری نگر " هم برای هندوستان به گوررستانی بزرگ تبدیل خواهد شد. وی گفت: مردم پاکستان پشت ملت مظلوم کشمیر ایستاده اند. اگر دولت ما برای کشمیری ها اقدامی انجام ندهد، مردم خود این حق را خواهند گرفت. نخست وزیر ما برای حل مسائل دیگران از این کشور به آن کشور میدود[۲] ولی کشور خودش در خطر بروز جنگ قرار گرفته است. کشمیری ها شب و روز شعار سر میدهند که " ملحق به کشمیر پاکستان خواهند شد"  و جان خود را در خطر انداخته اند ولی دولت بجای اینکه به آنان لبیک بگوید، چشم خود را به کمک آمریکا و چین دوخته است.

رهبر جماعت اسلامی پاکستان گفت: در کشمیر بیش از هفتاد روز حکومت نظامی است و ظلم همچنان ادامه دارد. مردم کشمیر مواد غدایی ندارند، بچه ها شیر ندارند و تمام منطقه "سری نگر " تبدیل به گورستان شده است. اما در همین وضعیت بد هم کشمیری ها مقابل ظالم ایستاده و مبارزه می کنند.

سراج الحق گفت: نخست وزیر به دنبال برقراری صلح میان ایران و عربستان است ولی نمیداند که کشور خود در خطر بروز جنگ و آتش افروزی قرار گرفته است. کشمیر برای ما بیشتر از یمن اهمیت دارد و این موضوع مسئله مرگ و زندگی است. به لحاظ جغرافیایی منطقه کشمیر رگ اصلی حیاط ما است که متاسفانه هند بر آن مسلط شده است. وی در ادامه گفت: از کشمیر ۴ رودخانه به سمت پاکستان می آید که هند جلوی آنها را گرفته و در نظر دارد سرزمین پاکستان را خشک نماید. ماندگاری و حیاط پاکستان با آب این چهار رودخانه است.

دولت مردان باید دقت کنند که  وقتی ملت به خیابان ها آمدند، کاخ های آنان را در حصار می بندند و آن زمان دیگر راه فراری ندارند. او گفت: در کابل نیروهای ناتو متشکل از ۴۴ کشور با در اختیار داشتن انواع سلاح های جدید از دست مجاهدین خسته شده و دنبال راه فرار هستند. قبل از ناتو، شوروی با شکست مواجه شد. خیلی دور نیست که " سری نگر " برای ارتش هند به گورستانی تبدیل شود. امیر جماعت اسلامی گفت: امروز تعداد زیادی از مردم حیدرآباد که در آن زن و مرد و پیر و جوان حضور دارند، در این راهپیمایی شرکت کردند و به مردم کشمیر این پیام را دادند که درهای سند به روی شما باز است. جنگ برای بقا و حفاظت از پاکستان در کشمیر شروع شده است.

 

[۱] . به نقل از روزنامه امت مورخ ۲۲/۷/۹۸    https://ummat.net/۲۰۱۹/۱۰/۱۴/news.php?p=d-۰۸.gif

.[۲] اشاره به میانجی گری عمران خان میان ایران و عربستان

کد خبر 1451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =