سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان و همچنین وزیر امور خارجه پاکستان از بهبود روابط دیپلماتیک بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی استقبال کردند و این تحول مهم دیپلماتیک را گامی مثبت برای صلح، ثبات و هماهنگی منطقه قرار دادند.

براساس این گزارش، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد: پاکستان اطمینان کامل دارد که این تحول مهم دیپلماتیک به صلح و ثبات در منطقه کمک خواهد کرد. ما از نقش رهبری بصیر چین در خصوص این توافق تاریخی قدردانی می کنیم. سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با بیان اینکه ما از رهبری پادشاهی عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران به خاطر این تحول مثبت قدردانی می کنیم و به ایفای نقش سازنده خود در منطقه ادامه خواهیم داد، گفت: امیدواریم این گام مثبت الگویی برای همکاری و هماهنگی منطقه ای باشد.

براساس گزارش روزنامه نوای وقت مورخ 2 فروردین 1402، بلاول بوتو زرداری، وزیر امور خارجه پاکستان طی تماس تلفنی با همتای سعودی خود، از احیای روابط با ایران استقبال کرد. به گفته منابع دیپلماتیک، مذاکراتی درباره تقویت روابط پاکستان و عربستان انجام شد و جستجویی برای ابعاد جدید برای ارتقای همکاری های متقابل مورد بحث قرار گرفت، همچنین تأثیرات مثبت بر منطقه در صورت احیای روابط مورد بحث قرار گرفت. بلاول بوتو زرداری همچنین عید نوروز را به مردم سراسر جهان از جمله، به مردم پاکستان تبریک گفت. براساس این بیانیه، بلاول بوتو زرداری همچنین در پیام خود عید نوروز را به جامعه پارسی پاکستان نیز تبریک و برای آن ها آرزوی خیر کرد. وی خدمات جامعه پارسی پاکستان برای وطن را مایه مباهات ملت دانست.

منبع:

(خبرگزاری وفاق نیوز/  روزنامه نوای وقت مورخ 2 فروردین ماه 1402)

https://wifaqtimes.com/44916/

https://www.nawaiwaqt.com.pk/E-Paper/islamabad/2023-03-22/page-1/detail-32

ملاحظه :

مردم پاکستان و همچنین دولت پاکستان از بهبود روابط بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی استقبال گسترده ای بعمل آوردند. همواره درخواست دیرینه مردم مسلمان پاکستان این بود که درگیری بین دو قدرت بزرگ جهان اسلام رفع شود تا وحدت و انسجام بین امت اسلامی ایجاد شود. بسیاری از مقامات پاکستانی از جمله؛ مولانا طاهر محمود اشرفی، رئیس شورای علما و بزرگترین حامی عربستان سعودی در پاکستان نیز از بهبود این روابط بین دو کشورهای اسلامی بزرگ استقبال کردند.

پاکستان: از احیای روابط عربستان سعودی و ایران استقبال می کنیم.

کد خبر 14995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =