پاکستان اپلیکیشنی را برای جایگزینی واتس اپ راه اندازی کرد

وزیر فناوری اطلاعات پاکستان گفت که پاکستان یک برنامه پیام‌رسان داخلی راه‌اندازی کرده است که می‌تواند جایگزینی برای پیام‌رسانی فوری و سرویس صوتی از طریق IP محبوب جهانی، واتس‌اپ باشد و آن را «جایگزینی قدرتمند» توصیف کرد.

وزیر فناوری اطلاعات پاکستان روز سه‌شنبه گفت که پاکستان یک برنامه پیام‌رسان داخلی راه‌اندازی کرده است که می‌تواند جایگزینی برای پیام‌رسانی فوری و سرویس صوتی از طریق IP محبوب جهانی، واتس‌اپ باشد و آن را «جایگزینی قدرتمند» توصیف کرد.

این کشور جنوب آسیا از اپلیکیشن "بیپ" پاکستان در آخر هفته رونمایی کرد که توسط وزارت فناوری اطلاعات پاکستان با همکاری هیئت ملی فناوری اطلاعات طراحی شده است.

به گفته امین الحق، وزیر فناوری اطلاعات، این اپلیکیشن که در حال حاضر در انحصار دولت است و ظرف یک سال در دسترس عموم قرار خواهد گرفت، دارای ویژگی های امنیتی است که آن را به عنوان گزینه ای «قابل اعتماد» برای کاربران معرفی می کند.

حاک به عرب نیوز گفت: "بیپ" پاکستان که قرار است در عرض یک سال برای استفاده عمومی مورد استفاده قرار گیرد، قرار است به امن ترین پلت فرم ارتباطی برای شهروندان ما تبدیل شود و به تدریج خود را به عنوان جایگزین ترجیحی واتس اپ معرفی کند.

به گفته وزیر، برنامه «ساخت در پاکستان» نه تنها به دلیل ویژگی‌های امنیتی پیشرفته‌اش متمایز است، بلکه دارای طیف متنوعی از گزینه‌ها از جمله اشتراک‌گذاری داده و تماس و کنفرانس صوتی/تصویری با کیفیت بالا است.

وی افزود: ویژگی کنفرانس آن در نهایت آن را به جایگزینی برای زوم و سایر برنامه ها نیز تبدیل خواهد کرد.

هاک گفت که این پروژه در سال 2020 آغاز شد و پس از غلبه بر چالش های مختلف و اخذ مجوزهای امنیتی لازم به نتیجه رسید.

وی در پاسخ به سوالی درباره وظیفه چالش برانگیز معرفی این اپلیکیشن به جمعیتی که عمدتاً به واتس اپ عادت دارند، گفت: با ترسیم شباهت هایی با برنامه های بومی سازی شده در کشورهای همسایه که با موفقیت در کنار غول های جهانی به شهرت رسیدند ابراز اطمینان کرد که جنبه های امنیتی بیپ پاکستان باعث پذیرش آن خواهد شد.

سعد شاه، یک کارشناس فناوری پاکستانی مستقر در امارات متحده عربی (امارات متحده عربی)، خاطرنشان کرد که کشورهایی مانند امارات و چین در مراحل اولیه برنامه های محلی مانند WeChat و Botim را ایجاد کرده اند.

او گفت: آنها با اتخاذ تصمیمات به موقع، توده ها را به فناوری محلی خود عادت دادند و افزود که پاکستان در این زمینه بسیار تأخیر داشته است.

شاه هشدار داد که معرفی یک برنامه محلی در پاکستان، جایی که واتس اپ در حال حاضر از پایگاه قوی برخوردار است، ممکن است به دلیل ورود دیرهنگام با مقاومت مواجه شود.

با این حال، محمد ذهیب خان، رئیس انجمن خانه‌های نرم‌افزار پاکستان (P@SHA)، راه‌اندازی بیپ پاکستان را به‌عنوان یک "دستاورد مهم" در زمینه ارتباطات در پاکستان ستود.

خان گفت: «تمایز این برنامه در مبدأ و کد منبع آن در پاکستان است، که Beep Pakistan را به یک پلت فرم بسیار امن برای ادارات دولتی تبدیل می کند تا داده ها را به اشتراک بگذارند و با حفظ محرمانه ارتباط برقرار کنند.

وی گفت: این یک دستاورد قابل توجه است. وی افزود که ادارات دولتی در ابتدا از آن برای به اشتراک گذاری داده های رسمی، تسهیل ارتباطات و برگزاری جلسات استفاده خواهند کرد.

خان با اشاره به وی چت چین و برجسته کردن ویژگی های چند وجهی آن فراتر از پیام رسانی، خاطرنشان کرد: با گذشت زمان، ویژگی های آن بیشتر افزایش می یابد.

پاکستان اپلیکیشنی را برای جایگزینی واتس اپ راه اندازی کرد

منبع:

https://www.arabnews.com/node/2351741/pakistan

کد خبر 16734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =