آمریکا از طریق FETÖ بازی جدیدی را علیه ترکیه ترتیب می دهد

چرا ایالات متحده آمریکا که سال ها از FETÖ و رهبر آن فتح الله گولن حمایت کرده است و می داند که پنسیلوانیا امن ترین مکان برای این سازمان است، اجازه ترک فتح الله گولن را می دهد.

در حالی که خبر تغییر کشور توسط رهبر FETÖدر دستور کار قرار گرفت، ادعاهایی مبنی بر اینکه چرا ایالات متحده ممکن است این اجازه را بدهد نیز شروع شد. در این چارچوب، مراد اوور اظهار داشت که این تحولات یک عملیات جدید سیا در ترکیه است.

مراد اوور، ستون نویس روزنامه صباح، در مقاله ای با مضمون «جنگ قدرت در درون FETÖ  ، جان فتح اله گولن را تهدید می کند» ، چنین اشاره کرد که گولن مقدمات رفتن از آمریکا را آغاز کرده ، رفتن به کشور دیگری که در آن او احساس امنیت کند و در این میان نام کشور سوییس برای تغییر محل زندگی وی به میان آمده است. اینجا این سوال مطرح است که ایالات متحده کجای این بازی قرار دارد که سکوت کرده است.

وی  با تمرکز بر این موضوع که چرا ایالات متحده آمریکا که سال ها از FETÖ و رهبر آن فتح الله گولن حمایت کرده است و می داند که پنسیلوانیا امن ترین مکان برای این سازمان است، اجازه ترک  فتح الله گولن را بدهد ، به نظر وی این موضوع  یک نقشه موذیانه جدید است که ایالات متحده برای ترکیه طراحی کرده است.

به گفته اوور: "این یک عملیات کاملاً جدید سیا است... به احتمال زیاد این یک حرکت مربوط به سیاست جدید ایالات متحده در قبال ترکیه است"، به خاطر برخی امتیازاتی که می خواهد به ترکیه بدهد.

اوور با اشاره به اینکه آمریکا امروز مانند گذشته به نفع ترکیه فکر نخواهد کرد، از مسئولان خواست تا مراقب باشند.

تاریخ: ۱۴۰۲/۰۵/۲۳

منبع: آنالیز اسلامی

https://islamianaliz.com/haber/16077028/ovur-dikkat-abd-feto-uzerinden-turkiyeye-yeni-oyun-kuruyor#:~:text=ABD%2C%20FET%C3%96%20%C3%BCzerinden%20T%C3%BCrkiye'ye%20yeni%20oyun%20kuruyor,-ABONE%20OL&text=FET%C3%96%20liderinin%20%C3%BClke%20de%C4%9Fi%C5%9Ftirece%C4%9Fine%20y%C3%B6nelik,bir%20operasyonu%20oldu%C4%9Funu%20ifade%20etti

کد خبر 16804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =