کتاب «آثار آلبانی قره باغ و زنگزور شرقی» به زبان انگلیسی منتشر شد.

مرکز بین المللی چندفرهنگی باکو کتاب «آلبانی بناهای قره باغ و زنگزور شرقی» را در قالب پروژه «یادگیری آلبانی قفقازی» به زبان انگلیسی منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری "nuhçıxan" مورخ 21  شهریور 1402، مرکز بین المللی چندفرهنگی باکو کتاب «آلبانی بناهای قره باغ و زنگزور شرقی» را در قالب پروژه «یادگیری آلبانی قفقازی» به زبان انگلیسی منتشر کرد.

این کتاب درباره تاریخ آذربایجان و میراث مسیحیت آلبانیایی است که یکی از غنی ترین بخش های آن را تشکیل می دهد و گذشته تاریخی آثار آلبانیایی قره باغ و زنگزور شرقی که غنی ترین نمونه های این میراث را در خود جای داده است. کتاب اشاره ای تاریخی به بیش از صد اثر معماری آلبانیایی دارد که تا سال های پایانی قرن گذشته در مناطق قره باغ و زنگزور شرقی آذربایجان کشف شده و برخی از آنها مورد تحقیق علمی قرار گرفته اند. در عین حال، مطالب تاریخی- قوم نگاری، باستان شناسی، معماری مربوط به آثار آلبانیایی منطقه جمع آوری و جمع بندی شد. با این حال، این یک طبقه بندی کامل از بناهای آلبانیایی منطقه نیست.

نویسنده پروژه آکادمیک کمال عبدالله اف، رئیس هیئت امنای مرکز بین المللی چندفرهنگی باکو، نویسنده کتاب مورخ، پروفسور دکتر محبت پاشایوا، ویراستاران علمی کتاب  پروفسور دکتر تیمور بنیاد اف و پروفسور دکترکریم شوکوروف و مسئول این پروژه روان حسن اف مدیر اجرایی مرکز بین المللی باکو برای چندفرهنگی است.

منبع:

https://report.az/medeniyyet-siyaseti/qarabagin-ve-serqi-zengezurun-alban-abideleri-kitabi-ingilis-dilinde-nesr-edilib/

کد خبر 16977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =