«جشنواره موسیقی عرفانی قونیه» برگزار شد

جشنواره موسیقی عرفانی قونیه در چهارچوب جشنواره های جاده فرهنگ ترکیه  توسط وزارت فرهنگ و گردشگری بین تاریخ ۲۳ تا ۳۰ سپتامبر 2023 برگزار شد

جشنواره موسیقی عرفانی قونیه در چهارچوب جشنواره های جاده فرهنگ ترکیه  توسط وزارت فرهنگ و گردشگری بین تاریخ ۲۳ تا ۳۰ سپتامبر 2023 برگزار شد.  پیش از این، نشست مقدماتی این جشنواره با حضور آقایان نادرآلپ اسلان معاون وزیر فرهنگ و گردشگری و اوغور ابراهیم آلتای شهردار کلانشهر قونیه برگزار شد.

معاون وزیر فرهنگ و گردشگری در نشستی که در ساختمان فرهنگ و هنر "تاش" وابسته به شهرداری کلانشهر قونیه تشکیل شد، خاطر نشان کرد جشنواره جاده فرهنگ،  که یکی از بزرگترین جشنواره های فرهنگی جهان محسوب می شود از  سال 2021 در شهر بی اوغلو استانبول آغاز گردید.

آلپ اسلان با بیان اینکه امسال در 11 شهر جشنواره های جاده فرهنگ ترکیه برگزار میشود افزود:"امیدواریم تا سال 2028 این جشنواره ها را به 35 شهر گسترش دهیم و در آینده بتوانیم در 81 استان این جشنواره ها را برگزار کنیم تا بدینوسیله فرهنگ و هنر غنی و کهن خود را در کنار هنرمندان مان قرار می دهیم." جشنواره موسیقی عرفانی قونیه رویداد زیبایی در شهر تاریخی و فرهنگی قونیه می باشد.

معاون وزیر فرهنگ و گردشگری با اشاره به  نامگذاری سال 2023 به نام سال مولانا توسط رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان گفت : ما با در نظر گرفتن این موضوع فعالیت های در چارچوب جشنواره موسیقی عرفانی قونیه را با محوریت مولانا اجرا خواهیم کرد. در این جشنواره به مدت یک هفته آثار هنری زیبایی برگزار خواهد شد و در طول هفته هزاران هنر دوست در این رویدادها شرکت خواهند کرد.

آغاز جشنواره با پیاده روی به سوی آرامگاه مولانا

جشنواره موسیقی عرفانی قونیه با پیاده روی از بلوار علاءالدین به سوی میدان مولانا  با نام گذاری"پیاده روی وصلت" با حضور شرکت کنندگان و سماع زنان آغاز شد. از برنامه های دیگر اجرا شده در این مراسم، اجرای کنسرتی توسط بنیاد پژوهش و بقا فولکلور و موسیقی صوفی ترکیه به کارگردانی احمد اوزکان بود. پس از افتتاحیه، آیین سماع توسط 250 سماع زن در میدان مولانا اجرا شد.

تاریخ: 1402/07/07
منبع: سایت رسمی وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه

https://basin.ktb.gov.tr/TR-349983/konya-mistik-muzik-festivali-basladi.html

 

 

 

کد خبر 17108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =