امضای توافق نامه همکاری فرهنگی بین ترکیه و جمهوری آذربایجان

قرارداد همکاری فرهنگی بین کشور ترکیه و جمهوری آذربایجان توسط محمت نوری ارسوی وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه و عادل کریملی وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان در آنکارا به امضا رسید.

 قرارداد همکاری فرهنگی بین کشور ترکیه و جمهوری آذربایجان توسط محمت نوری ارسوی وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه و عادل کریملی وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان در آنکارا به امضا رسید.

وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه در مراسم امضای این توافقنامه اظهار داشت: دیدار با وزیر فرهنگ کشور آذربایجان در مورد همکاری های فرهنگی بسیار موثر بود.

وی با تأکید بر اینکه هنر، موسیقی، ادبیات و دیگر عناصر فرهنگی با ایجاد پل های فرهنگی بین جوامع، تفاوت ها را به هم نزدیک می کنند، گفت:

بزرگترین وظیفه ما صیانت از گذشته ی باشکوه و میراث فرهنگی جهان ترک و ارتقای این میراث در همه عرصه ها است. با امضای این توافق، روابط خود را با کشور برادر آذربایجان نه تنها در حفظ و صیانت از میراث فرهنگی بلکه در اجرای کنسرت ها، برگزاری نمایشگاه ها، اجرای نمایش و رویدادهای ادبی نیز گسترش خواهیم داد. در عین حال، هدف ما اجرای پروژه های جدید برای حمایت از استعدادهای جوان و حفاظت از میراث فرهنگی است. با امضای توافقنامه همکاری فرهنگی بین ترکیه و آذربایجان، روابط دو کشور قوی تر شده و انجام پروژه های مشترک شتاب خواهد گرفت.

ارسوی با اشاره به برگزاری جشنواره های جاده فرهنگی سال آینده در ۱۵ شهر ترکیه گفت: در این جلسه فرصت پیش آمد تا در خصوص گامهایی که باید برای حضور فعال آذربایجان برای شرکت در این جشنواره ها برداشته شود، با کریملی صحبت کردیم.

عادل کریملی وزیر فرهنگ آذربایجان نیز با ابراز خرسندی از مذاکرات انجام شده درباره روابط فرهنگی بین آذربایجان و ترکیه با اشاره به اهمیت روابط دو کشور گفت: مردم ما سال ها در عرصه های سیاسی، اقتصادی و عمرانی از یکدیگر حمایت کرده اند. روابط بین دولت ها  بر اساس ارزش های مشترک تاریخی و فرهنگی بنا شده است. دو کشور روابط برادرانه و دوستانه خود در زمینه تمدن و فرهنگ را همانند عرصه های دیگر ادامه خواهند داد. وی افزود: دو کشور آذربایجان و ترکیه اقدامات مهمی برای ارتقاء میراث فرهنگی مشترک در جهان انجام می دهند.

تاریخ:۱۴۰۲/۰۸/۲۲

منبع:

https://www.trthaber.com/haber/gundem/turkiye-ile-azerbaycan-arasinda-kulturel-isbirligi-anlasmasi-imzalandi-۸۱۲۳۴۰.html

کد خبر 17426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =