آخرین سخنان  استاد اربکان پیش از مرگش چه بود؟

یک سخن معروف است که می گوید یک کتاب خواندم و زندگی ام تغییر کرد، سخنی که منظور آن کتاب های موثر و متحول کننده است. می خواهم در مورد یک کتاب جدید صحبت کنم. آخرین مصاحبه ام با استاد اربکان که در قالب کتاب منتشر شده است. مصاحبه های زیادی با مرحوم اربکان انجام شد. اما این مصاحبه ارزش زیادی دارد. زیرا ، این آخرین مصاحبه ایشان به شمار می رود که دو ماه قبل از فوتشان انجام شد. وصیت استاد نیز در این کتاب آمده است.

سینان برهان

یک سخن  معروف است که می گوید یک کتاب خواندم و زندگی ام تغییر کرد، سخنی که منظور آن کتاب های موثر و متحول کننده است.

می خواهم در مورد یک کتاب جدید صحبت کنم. آخرین مصاحبه ام با استاد اربکان که در قالب کتاب منتشر شده است. مصاحبه های زیادی با مرحوم اربکان انجام شد. اما این مصاحبه ارزش زیادی دارد. زیرا ، این آخرین مصاحبه ایشان به شمار می رود که دو ماه قبل از فوتشان انجام شد. وصیت استاد نیز در این کتاب آمده است.

راستش را بخواهید، انتشار این کتاب خیلی طول کشید. هرگاه سخن از این کتاب آمد همه گفتند که آخرین مصاحبه استاد حتما باید به صورت کتاب منتشر شود، کتابی با 10 سال تاخیر.

و این یعنی هنوز وقت آن نرسیده بود . وقتی با استاد مصاحبه می کردیم، تصور می کردم در حال انجام یک مصاحبه معمولی هستم. اما استاد حین انجام آن گویی می دانست که مرگش نزدیک است و این مصاحبه را به یک بیانیه تبدیل کرد. او درباره رویدادهای تاریخ سیاسی اخیر صحبت کرد. اظهارات بسیار قابل توجهی درباره سیر کودتای 28  فوریه بیان نمود.

برای مثال، از استاد پرسیدیم: استاد، دولت شما در دوره 28 فوریه سرنگون شد. حزبتان از هم پاشید. نظرتان در مورد نیروهای مسلح ترکیه چیست؟  پاسخ استاد، من را شگفت زده کرد . ایشان گفت که یک حکومت نظامی اقلیت طرفدار آمریکا در ارتش وجود داشت، رئیس وقت ستاد کل، اسماعیل حقی کارادایی، یک میهن پرست واقعی بود.  

یکی از اظهارات نظر جالب استاد در مورد حمله به قبرس در سال 1974 بود. او با بیان اینکه فرمان عملیات قبرس را صادر نموده، گفت: وقتی فرمان عملیات را امضا کردم، رنگ از رخسار اجویت پرید. بر خلاف تصور رایج، فاتح قبرس استاد اربکان است.

و اما محور اصلی سخن ایشان صهیونیسم بود. وی هدف اسرائیل را تشکیل سرزمین موعود یعنی اسرائیل بزرگ عنوان کرده و گفت: باید هوشیار باشیم. سپس از مجالس 300 نفری که سکان جهان را در دست دارند و همچنین هرم قدرت صحبت کرد. استاد با بیان اینکه یهودیان بر آمریکا حکومت می کنند، گفت: بانک مرکزی متعلق به خانواده راکفلر است. صهیونیسم از طریق سرمایه مالی، جهان را به استثمار کشیده است.

استاد اربکان ملی گرایان را نیز می گفت: ما ملی گرایان کسانی هستیم که در زندان صهیونیسم شورش به پا می کنیم. شکایت استاد از آن بود که عقاید و آرمانهایش به درستی درک نمی شود.

اگر به دنبال پاسخی برای این سوال که در دنیا و کشورمان چه می گذرد هستید، این کتاب را بخوانید. این کتاب را باید فارغ از اندیشه و دیدگاه های سیاسی شخصی خواند. اگر می خواهید علت گرسنگی، جنگ و ظلم در جهان را بدانید، باید این کتاب را بخوانید.

منبع : https://www.yeniakit.com.tr/yazarlar/sinan-burhan/erbakan-hocanin-olmeden-onceki-son-sozleri-neydi-44409.html

کد خبر 18400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =