کاهش مشارکت مردم در انتخابات عمومی پاکستان

گزارش سازمان های آماری حاکی است مشارکت مردم در دوازدهمین دوره انتخابات عمومی پاکستان در مقایسه با دوره قبلی انتخابات (۲۰۱۸) کاهش یافته است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد به نقل از سایت خبری «داون نیوز»، درحالی که یک هفته از برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات عمومی پاکستان می گذرد رسانه های این کشور اعلام کردند مشارکت مردم در انتخابات سال ۲۰۲۴ این کشور ۴۷ درصد بوده است.

گزارش سازمان های آماری حاکی است مشارکت مردم در دوازدهمین دوره انتخابات عمومی پاکستان در مقایسه با دوره قبلی انتخابات (۲۰۱۸) کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد به نقل از سایت خبری «داون نیوز»، درحالی که یک هفته از برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات عمومی پاکستان می گذرد رسانه های این کشور اعلام کردند مشارکت مردم در انتخابات سال ۲۰۲۴ این کشور ۴۷ درصد بوده است.

بر اساس این گزارش از مجموع ۱۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای گیری در پاکستان تقریبا ۶۰ میلیون نفر به پای صندوق های رای رفته اند.

داون نیوز گزارش داد: در مقایسه با انتخابات سال ۲۰۱۸ که طی آن ۵۲.۱ درصد نفر در انتخابات مشارکت داشتند، در انتخابات امسال پاکستان حضور مردم در پای صندوق های رای ۵ درصد کاهش یافته‌است.

یکی دیگر از نتایج جالبی که از انتخابات پاکستان منتشر شده  مربوط به منطقه بیابانی «تهرپارکر» در ایالت سند این کشور است که با ۷۰ درصد مشارکت، بیشترین تعداد رای در میان کرسی های پارلمان ملی پاکستان در آنجا به صندوق انداخته شده است.

اگرچه انتخابات عمومی پاکستان به پایان رسیده و تا حدودی نیز تکلیف آینده سیاسی این کشور مبنی بر تشکیل دولت ائتلافی در اسلام آباد مشخص شده اما بسیاری از احزاب سیاسی از جمله حزب تحریک انصاف، جمعیت علمای اسلام، جماعت اسلامی و دهها حزب کوچک دیگر به نتایج انتخابات اعتراض دارند.

پیش بینی می شود طی روز های آینده اجتماعات و تحصن های مختلف در اعتراض به تقلب در انتخابات پاکستان در شهرهای مختلف این کشور افزایش یابد، این درحالیست که شهرهای مختلف ایالت بلوچستان پاکستان طی شش روز گذشته شاهد تحصن اعتراض آمیز احزاب سیاسی به نتایج انتخابات بوده اند.

https://www.iribnews.ir/

کاهش مشارکت مردم در انتخابات عمومی پاکستان

کد خبر 18480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =