برنامه "سفر دیجیتالی" برای  دانش‌ آموزان  مدارس سراسر پاکستان، معرفی شده است.

در عصر دیجیتالی، جهان در حال تبدیل شدن به یک دهکده جهانی است. شرکت های مختلف دیجیتالی موجود در پاکستان در سعی و تلاش برای تبدیل کردن پاکستان به پاکستان دیجیتالی هستند. در همین راستا، شرکت دیجیتالی جاز(Jazz) و شرکت دیجیتالی دره فناوری (Tech Valley) موجود در پاکستان با همکاری گوگل برنامه ای را تحت عنوان "سفر دیجیتالی" برای مدارس سراسر پاکستان معرفی کردند تا دانش آموزان را در مورد مهارت های دیجیتالی از جمله: کد نویسی و شیوه‌ های ضروری ایمنی اینترنت مجهز کنند. شرکت جاز در سال 2021 میلادی نیز با همکاری بنیاد شهروندان (TCF) در این زمینه در سراسر پاکستان و همچنین در منطقه کشمیر آزاد فعالیت داشته و به 266000 دانش آموز آموزش داده است.

شرکتی به نام جاز (Jazz)، اپراتور دیجیتال پیشرو پاکستان، با شرکتی به نام دره فناوری (Tech Valley)، یک شرکت شریک گوگل برای ارتقای تحصیلات نسل جوان، همکاری کرده است تا برنامه "سفر دیجیتالی" را به مدارس سراسر پاکستان معرفی کند تا بیش از 300,000 دانش‌ آموز پاکستانی را با مهارت‌ های اساسی کد نویسی و شیوه‌ های ضروری ایمنی اینترنت تجهیز کند و آن ها را برای فرصت ها و چالش های چشم انداز دیجیتال  آماده سازد. برنامه "سفر دیجیتالی" با بهره گیری از نقاط قوت دو برنامه شاخص گوگل سی اس فرست (Google CS First) و اینترنت عالی باشید (Be Internet Awesome)، برنامه درسی گسترده ای را ارائه می دهد که شامل کد نویسی، تفکر محاسباتی، شهروندی دیجیتالی و ایمنی آنلاین است. این برنامه با استفاده از ماژول‌های آنلاین تعاملی و فعالیت ‌های عملی، دسترسی و تعامل را برای دانش ‌آموزان 8 تا 14 ساله با پیشینه ‌های مختلف تضمین می ‌کند. سید فخر احمد، مدیر ارشد امور شرکتی و مقرراتی در جاز، در اظهار نظر درباره این مشارکت گفت: «در جاز، ما معتقدیم که دسترسی به آموزش دیجیتالی با کیفیت و امنیت آنلاین، حقوق اساسی برای هر کودک، صرف ‌نظر از پیشینه یا شرایط آن ها است." این همکاری با دره فناوری (Tech Valley) نشان دهنده تعهد ما به توانمند سازی جوانان پاکستانی با دانش و مهارت های دیجیتالی است که آن ها برای ایجاد دیجیتالی پاکستان، مورد نظر ما نیاز دارند." عمر فاروق، مدیر عامل (Tech Valley) پاکستان نیز با ابراز هیجان از این همکاری، گفت: "ما از همکاری با جاز پیشرو دیجیتال پاکستان در معرفی برنامه "سفر دیجیتالی" به مدارس سراسر پاکستان خرسند هستیم." هدف این ابتکار القای هیجان در یادگیری، تضمین مشارکت فعال و توانمند سازی دانش ‌آموزان با مهارت ‌های ضروری برای برتری در عصر دیجیتال است. این مشارکت ادامه تمرکز ایمنی جاز بر سواد دیجیتالی و توانمند سازی جوانان پاکستانی است. در سال 2021 میلادی جاز همچنین با بنیاد شهروندان (TCF) برای تغییر دیجیتالی 1652 مدارس بنیاد شهروندان (TCF) و آموزش 266000 دانش آموز در سراسر پاکستان و منطقه کشمیر آزاد، همکاری کرد. از طریق دره فناوری (Tech Valley) یک شرکت اجتماعی که این برنامه را به همراه گوگل برای کمک به رفع نگرانی ‌های فزاینده ایمنی اینترنت و ارتقای مهارت جوانان طراحی کرده است، جاز انتظار دارد هزاران کودک و معلم در مدارس اسلام‌ آباد در مقیاس بزرگ، ارتقا یابد.

منبع:

خبرگزاری "پرو پاکستانی" مورخ 18 اسفند ماه 1402

https://propakistani.pk/2024/03/08/jazz-and-tech-valley-join-forces-to-empower-young-minds-with-digital-safar-program/

تحلیلگران این اقدام را دستاورد مثبتی قلمداد می کنند تا نسل جوان از مهارت های دیجیتالی آگاهی یافته و با جامعه جهانی هم قدم شده و پیشرفت نماید.

کد خبر 18896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =