حزب جماعت اسلامی پاکستان برای برگزاری راهپیمایی میلیونی غزه در اسلام آباد اعلام کرد.

سناتور سراج الحق، رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان از برگزاری راهپیمایی میلیونی به سمت سفارت در 27 ماه مبارک رمضان امریکا خبر داد و گفت: بعد از رسیدن مردم به اسلام تصمیم خواهیم گرفت که کاخ ریاست جمهوری یا سفارت آمریکا را محاصره کنیم. وی گفت: اگر حاکمان ما علیه جنایات اسرائیل و نجات مردم مظلوم غزه اقدام نکردند، پارلمان را محاصر کرده و حاکمان را بیرون خواهیم کرد. وی بر سکوت کشورهای اسلامی ابراز تاسف کرد و گفت: مردم کشورهای غربی به حمایت مردم فلسطین به خیابان ها آمدند، اما حاکمان ما ساکت مانده و هیچ اقدامی نکردند. دولت ما را اجازه دهد تا برای جهاد غزه برویم.

سراج الحق، رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان اعلام کرد: در صورت عدم آتش بس در غزه، حزب جماعت اسلامی پاکستان در 27 ماه رمضان به سمت سفارت آمریکا راهپیمایی می کند. وی گفت: وقتی میلیون ها نفر به اسلام آباد می رسند، تصمیم می گیریم که کاخ ریاست جمهوری را محاصره کنیم یا سفارت آمریکا را. حاکمان ما باید نگرش بزدلانه خود را کنار بگذارند و گام های عملی شجاعانه ای را در مورد غزه بردارند یا راهی را برای پاکستانی های غیور باز کند تا برای جهاد بروند[. سناتور سراج الحق گفت: حاکمان 58 کشور اسلامی، 74 صد هزار سرباز در برابر ویرانی، قتل و کشتار هزاران کودک و زن بی گناه غزه سکوت کرده اند. باروت بیش از هیروشیما و ناکازاکی بر غزه بارید، اما در نشست پارلمان چیزی برای جلوگیری از جنایات جاری در غزه گفته نمی شود. حاکمان ما مشکل غزه را مشکل خود نمی دانند، اگر دولت در ماه رمضان مبارک هیچ اقدام عملی برای نجات مردم غزه انجام نداد، مردم این بردگان آمریکایی را از پارلمان بیرون خواهند کرد. سراج الحق گفت: هزاران مسلمان در فلسطین بی رحمانه به شهادت می رسند. از سوی دیگر دولت پنجاب به جای حمایت از برادران و خواهران فلسطینی خود برای جشن ]فصل بهار[ گرفتن آماده می شود که بسیار غم انگیز است و مانند نمک پاشیدن بر زخم آن هاست. دولت پنجاب باید فوراً خود را اصلاح کند و به جای جشن گرفتن در ماه مبارک رمضان، حمایت کامل از مردم فلسطین را اعلام کند. وی گفت: مردم سراسر جهان از فلسطین حمایت کردند. مردم همه کشورهای غربی از جمله: آمریکا، اروپا و دانمارک برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین راهپیمایی ترتیب دادند، اما دولت ما هنوز اقدام عملی انجام نداده است. متأسفانه ارتش کشورهای مسلمان مشغول فتح کشورهای خودشان است که بارها در الجزایر، تونس، مصر و پاکستان شاهد آن بوده ایم. وی این اظهارات را هنگام سخنرانی در جمع کثیری از شرکت کنندگان راهپیمایی غزه در اسلام آباد، بیان کرد. هزاران زن، کودک و جوان در این راهپیمایی شرکت کردند. شرکت کنندگان در این راهپیمایی همچنین با حمل بنرها و پلاکاردهایی همبستگی خود را با مردم غزه اعلام کردند. در این راهپیمایی معاون میان محمد اسلم، معاون این حزب و سایر مقامات این حزب نیز حضور داشتند. حزب جماعت اسلامی پاکستان در سایر نقاط کشور، به درخواست سراج الحق رئیس حزب، تظاهراتی برای ابراز همبستگی با مسلمانان مظلوم غزه و علیه ظلم اسرائیل برگزار کرد.

منبع:

روزنامه نوای وقت در پاکستان مورخ 21 اسفند ماه 1402

https://www.nawaiwaqt.com.pk/E-Paper/islamabad/2024-03-11/page-1/detail-26

ملاحظه :

براساس گزارش روزنامه جنگ پاکستان نوامبر 2023 میلادی سناتور سراج الحق، رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان با رهبران ایران از جمله: با آیت الله شهریاری، رئیس مجمع تقریب و آیت الله رحیمیان رئیس مؤسسه دفاعی ایران دیدار کرد و گفت: مسلمانان از حکومت ایران توقعات زیادی دارند. اگر حاکمان جهان اسلام به فلسطینی ها کمک نکنند، به امت و تاریخ پاسخگو خواهند بود. سکوت حکومت های اسلامی به منزله دعوت به خشم مردم مسلمان است. وی به رهبری ایران پیشنهاد تشکیل اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاریهای اسلامی داد. وی گفت: به جای بیانیه و قطعنامه باید گام های عملی برای نجات غزه برداشت. سراج الحق گفت: امام خمینی (ره)، ]رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران[ و سید مودودی (ره)، ]بنیانگذار حزب جماعت اسلامی پاکستان[ برای استقرار نظام اسلامی و نجات امت از فرقه گرایی تلاش کردند. همچنین براساس روزنامه نوای وقت پاکستان نوامبر 2023 میلادی سراج الحق با اسماعیل هانیه، رهبر حماس در قطر نیز دیدار کرد. خالد مشعل رئیس سابق و رهبری مرکزی حماس نیز در این دیدار حضور داشت. در دیدار سراج الحق و اسماعیل هانیه وضعیت غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. پیش از این مشتاق احمد خان سناتور حزب جماعت اسلامی پاکستان برای کمک به فلسطینیان و غزه وارد مصر شد و با دکتر رامی رئیس مصر دیدار کرد و گفت: پزشکان هر رشته پزشکی از پاکستان آماده سفر به غزه هستند. همچنین، همزمان (در نوامبر 2023 میلادی) مولانا فضل الرحمان، رئیس حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان نیز با خالد مشعل و اسماعیل هانیه از رهبران حماس در قطر دیدار و در مورد موضوع فلسطین گفتگو کرد. مولانا فضل الرحمان در این دیدار گفت: اسرائیل در فلسطین جنایت می کند، دست کشورهای پیشرفته به خون فلسطینیان آغشته است، فلسطینی ها برای آزادی قبله اول می جنگنند. اسماعیل هانیه گفت: این وظیفه امت اسلامی است که در برابر جنایات اسرائیل متحد شود، کشتی هایی پر از سلاح به تل آویو می رسند، امت اسلامی برای حمایت برادران فلسطینی، به میدان بیآد. خالد مشعل گفت: جنایات کشمیر و فلسطین سیلی به صورت مدعیان حقوق بشر است.  خالد مشعل و اسماعیل هانیه گفتند: مولانا فضل الرحمان نقش سفیر فلسطین در پاکستان را بازی می کند. لینک ها جهت ملاحظه بیشتر مواد خبر دیدار ارائه خدمت است:

https://jang.com.pk/news/1286511

https://www.nawaiwaqt.com.pk/06-Nov-2023/1744727

https://www.aaj.tv/news/30353870

کد خبر 18975

برچسب‌ها