نمایشگاه اختصاصی هنرمند ایرانی در کاخ ریاست جمهوری ترکیه

مراسم گشایش نمایشگاه آثار خانم ساناز البرزی هنرمند ایرانی مقیم ترکیه که به یادبود زلزله سال گذشته ترکیه تدارک دیده شده بود، در سالن کتابخانه ملت کاخ ریاست جمهوری ترکیه برگزار شد.

مراسم گشایش نمایشگاه آثار خانم ساناز البرزی هنرمند ایرانی مقیم ترکیه که به یادبود زلزله سال گذشته ترکیه تدارک دیده شده بود، در سالن کتابخانه ملت کاخ ریاست جمهوری ترکیه برگزار شد.

در این مراسم که با حضور رئیس کتابخانه ملت کاخ ریاست جمهوری ترکیه، جمعی از هنرمندان، دانشجویان و علاقمندان برگزار شد، ابتدا خانم البرزی به تشریح اهداف خود از برگزاری نمایشگاه پرداخت و اظهار داشت: هنر یکی از عناصر فرهنگی است که می تواند پیام و احساسات یک هنرمند را در قالب اشکال و طرحها به بازدیدکنندگان منتقل کند. وی استفاده از عنوان «اشکهای کوفی» برای آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه را برگرفته از پیچیدگی و خوانش سخت خط کوفی دانست و افزود: از آنجا که زیر آوار ماندگان در زلزله به سختی میتوانستند صدای خود را به دیگران برسانند، این عنوان را انتخاب کرده است.

در ادامه آیهان توغلو رئیس کتابخانه ملت ریاست جمهوری ترکیه از خانم البرزی به خاطر حضور در این نمایشگاه تشکر و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

یکی دیگر از سخنرانان این مراسم محمد نحوی مسئول گالری و نمایش آثار خانم البرزی بود که با اشاره به ویژگیهای هنر در انتقال پیام بین ملتها افزود: با اینکه خانم البرزی یک هنرمند ایرانی است ولی با شنیدن خبر زلزله در ترکیه قلبش و دلش به درد آمد و برای همدردی با بازماندگان این حادثه تلخ و مردم ترکیه به خلق این آثار پرداخت.

لازم به ذکر است که خانم ساناز البرزی هنرمند اهل ایران در سال 1365 در اهواز متولد شد. با تشویق خانواده از اوان کودکی به هنر علاقه نشان داد و در دوره دانشگاه نیز به تحصیل در رشته هنر پرداخت. وی خطوط کوفی را محور فعالیتهای هنری خود انتخاب کرده و با خلق آثار بی بدیل نقاشی خط، سبک نویی را در این عرصه بنیاد گذاشته است. آثار خانم البرزی منحصر به فرد است و هر بیننده ای را مبهوت هنرنمایی خود می کند.

دقت، ظرافت، حساسیت و لطافت این هنرمند در کتابت و رسم آثارش بی شک از ویژگیهای او است. یکی از بی نظیرترین کارهای خانم البرزی کتابت قرآن کریم به خط کوفی است که بارها در کشورهای مختلف به نمایش درآمده و تحسین بازدیدکنندگان را در پی داشته است.

وی در حال حاضر در استانبول مشغول گذراندن رساله دکترای خود در رشته هنر است و در مدت اقامتش در این کشور بارها در نمایشگاههای اختصاصی و جمعی شرکت کرده است.

به گفته خانم البرزی تابلوهای هنری وی به شدت مورد توجه و علاقه رئیس جمهور ترکیه قرار گرفته و علاوه بر خرید برخی از آثارش، زمینه برگزاری این نمایشگاه نیز برای وی فراهم شده است.

لازم به ذکر است که این نمایشگاه به مدت بیست رو از تاریخ 15 اسفند 1402 تا 5 فروردین 1403 در سالن کتابخانه ملت کاخ ریاست جمهوری ترکیه دایر خواهد بود.

نمایشگاه اختصاصی هنرمند ایرانی در کاخ ریاست جمهوری ترکیه

 

کد خبر 19000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =