پس از سردرگمی های فراوان در مورد حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی، سعی می کنم به برخی از این مغالطه ها پاسخ دهم. ✅چرا ایران به رژیم صهیونیستی حمله کرد؟

پس از سردرگمی های فراوان در مورد حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی، سعی می کنم به برخی از این مغالطه ها پاسخ دهم.

✅چرا ایران به رژیم صهیونیستی حمله کرد؟

پس از حمله به سفارت آن کشور در دمشق و پس از درخواست از شورای امنیت برای محکومیت این امر و رد شدن این درخواست و  در صورت محقق شدن آن، رژیم صهیونیستی مسئول پرداخت غرامت، عذرخواهی می شد. ایران این موضوع را از شورای امنیت درخواست کرد تا در صورت پاسخگویی خود، آنها را شرمنده کند، زیرا شوری تصمیمی علیه آن صادر نخواهد کرد.

چرا ایران می گفت می خواهد انتقام بگیرد و بلافاصله این کار را نکرد؟

چرا که ایران می بایست مردمش را روشن کند و آنها را آگاه کند تا آماده شوند و همچنین به یک اقبال مردمی دست یابند و این اتفاق افتاد و همچنین برای اینکه در همه بخش ها آمادگی دفاعی برای واکنش متقابل داشته باشد.

همچنین ایران مجبور است به کشورهای همسایه برای حمله به اسرائیل  اطلاع دهد ( بدون اطلاع از جزئیات ) و دلیل این امر این است که موشک هایش از حریم هوایی آن کشورها عبور می کند و امکان برخورد با هواپیماهای مسافری و نظامی نیز وجود داشت، و درصورت وقوع هر حادثه ای جبران خسارت های مادی وسیاسی آن بر عهده اوست، بنابراین وقتی به آنها اطلاع داد توانست از حوادث احتمالی جلوگیری کند تا آسیبی به غیر نظامیان بی گناه  وارد نشود.

چرا ایران از لبنان و سوریه در این خصوص استفاده نکرد؟

زیرا ایران نمی خواهید این کشورها را درگیر کرده و باعث نابودی آنها شود و همچنین این سلاح ها به این تعداد و قدرت در سرزمین این کشورها وجود ندارد.

✅چرا ایران از پهبادهایی استفاده کرد که ساعت ها طول می کشد تا به اراضی محتله برسد و دسترسی به آنها آسان بود.

از آنجایی که سرعت  پهبادها زیاد نبوده و مسافتی که باید طی می شد نیزطولانی بود، به دو دلیل ازاین پهبادها استفاده کرد: اول تخلیه سیستم های پدافندی قبل از رسیدن موشک های بالستیک و دوم به دلیل پرواز در ارتفاع کم و عدم شناسایی رادارها

✅آیا توافقی با آمریکا در مورد حمله وجود دارد؟

ایران و آمریکا هر دو خواهان جنگ علنی نیستند و نه قوانین بین‌المللی و نه مردم ایران  اجازه نمی‌دهند ایران در پاسخ به بمباران یک محل (سفارت) یک جنگ همه جانبه به راه بیندازد. ایران در قوانین بین المللی اجازه دارد عکس العمل نظامی را  به عنوان یک پاسخ بازدارنده داشته باشد، ایران به آمریکا گفت که در این قضیه دخالتی نداشته وپاسخی ندهد زیرا حمله ایران محدود بوده و مثل یک جنگ علنی استمراد نخواهد داشت . و مشخص است که قدرت های بزرگ با هم هماهنگ هستند حتی اگر با هم دشمن باشند. آمریکا و روسیه در اوکراین با هم جنگ دارند، اما تقریباً هر روزه  با یکدیگرهماهنگی دارند و نماینده سفارت روسیه در آمریکا مسئول هماهنگی است و همچنین هماهنگی  چین و آمریکا. این هماهنگی جهان را از بلایا نجات می دهد، و این به این معنی نیست که آنها با هم دوست هستند.

آیا ایران به کشورها و آمریکا  مکان هواپیما و غیره را اطلاع داده است؟

نه، البته، همه چیز مخفی بود، برای همین کیان صهیونیستی همه چیز را تعطیل کرده  و وارد پناهگاه ها شدند.

✅درست است که پهبادها و موشک ها رهگیری شده اند؟

تعدادی از آنها رهگیری شدند، چون فرانسه، انگلیس، کشورهای عربی و آمریکا همگی در رهگیری  شرکت کردند و با آن همه امکانات دفاعی، موشک های بالستیک رسیدند و به پایگاه ها و فرودگاه های  مورد نظر اصابت کردند و همه شاهد سقوط آنها بودند. ایران اعلام کرده بود که فقط دو سایت را برای حمله شناسایی کرده بود که از آنجا به سفارتش در سوریه حمله انجام شده است. ایران  محتاط است و به قوانین بین المللی احترام می گذارد تا بهانه ای به  کیان صهیونیستی و آمریکا  برای ایجاد ائتلاف بین المللی برای جنگ با ایران   ندهد.

✅آیا صدمه یا تخریبی رخ داده است؟

بله، این اتفاق افتاد. این موشک ها ۵۰۰ کیلومتر وزن دارند و ساده لوحی است که انتظار داشته باشید  چیزی را که روی آن افتاده است را منهدم نکند و رژیم صهیونیستی نیز به اصابت آنها به فرودگاه وپایگاه و عدم خطای آنها اقرار نموده است.. اعتراف رژیم  به این موضوع، چیزی است که فقط یک فرد نادان انتظارش را می‌کشد، چرا که کشته شدگان سربازانشان در حمله موشکی صدام را پس از ۳۰ سال به صورت صوتی، تصویری و اعدادی به ما نشان می‌دهند و هیچ کس اجازه ندارد آنچه را که اتفاق افتاده منتشر کند و ایران اطلاعات قوی دارد و تعداد افسران کشته شده و همچنین انهدام هواپیماها در پایگاه ها را اعلام کرده است.

آیا آنچه ایران انجام داده است شایسته تحسین و افتخار است؟

بله، بله، هیچکس جرات حمله به پایگاه های نظامی رژیم صهیونیستی  با ۳۳۰ فروند پهپاد و موشک را ندارد. این یک دستاورد است  زیرا این ایران است که  از راه رسید و توانست با فاصله ۲۰۰۰ کیلومتری به این رژیم محافظت شده توسط  در بین کشورهای عربی با وجود تداخل جی پی اس توانست به اهداف خود با دقت و بدون خطایی ضربه بزند و ایران موشک های مافوق صوت دارد اما به خاطر پاسخ محدود نمی خواهد همه قابلیت های خود را فاش کند.

همین که آمریکا از پاسخ نظامی تبری جسته و گفت جواب نمی‌دهد کافی است و رژیم ضربه را پذیرفت.

✅این حمله خدمت به نتانیاهو  بود؟

نه، و کسی که این را می گوید یک احمق ونادان است وهمه کشورهای  از او دفاع می کنند ذلیل هستند. و با این حال نیروی بازدارنده ای که با آن اعراب را ترسانده بود، از بین رفته  است. و این تاثیرش کمتر از ۷ اکتبر نیست. نتانیاهو مسئول بی تدبیری درحمله  به سفارت ایران و اشتباه در محاسبات و پاسخ ایران خواهد بود.

✅چرا ما شاهد تمسخر و کم جلوه دادن این موضوع در شبکه های مجازی و اکانت های عربی بودیم؟

زیرا این بزرگترین شوک به رژیم های عربی است که ده ها سال تلاش کرده اند تا ایران را شیطان جلوه دهند. و می ترسند که ایران به خاطر شکست کیان صهیونیستی یک قهرمان ملی که مردم دوست دارند بشود

در خاتمه، مسلمان آزاده و شریف، مفتخر است به وجود حکومت اسلامی و آن را حمایت می کند که استکبار غرب را به چالش کشیده و حرامزاده های آنها را شکست داده است.

حمود النوفلی

https://twitter.com/hamoodalnoofli/status/1779506997915775070

کد خبر 19532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =