۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸
دومین سمپوزیوم بین المللی خانواده

بنیاد خانواده استانبول با همکاری آکادمی خانواده غازی آنتپ اقدام به برگزاری دومین سمپوزیوم بین المللی خانواده نمودند. در این سمپوزیوم که 60 نفر از اساتید دانشگاه های اندونزی، الجزایر، روسیه و آمریکا حضور داشتند، محورهای متعددی چون حمله به نهاد خانواده، چگونگی دفع این حملات و ارتقای خانواده به جایگاه شایسته آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در مجموع 100 کارشناس از 15 کشور جهان در این سمپوزیوم که به میزبانی دانشگاه غازی آنتپ برگزار شد، شرکت کردند.

دومین سمپوزیوم بین المللی خانواده

هلال کاپلان

بنیاد خانواده استانبول با همکاری آکادمی خانواده غازی آنتپ اقدام به برگزاری دومین سمپوزیوم بین المللی خانواده نمودند.

در این سمپوزیوم که 60 نفر از اساتید دانشگاه های اندونزی، الجزایر، روسیه و آمریکا حضور داشتند، محورهای متعددی چون حمله به نهاد خانواده، چگونگی دفع این حملات و ارتقای خانواده به جایگاه شایسته آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در مجموع 100 کارشناس از 15 کشور جهان در این سمپوزیوم که به میزبانی دانشگاه غازی آنتپ برگزار شد، شرکت کردند.

در برهه ای از زمان به سر می بریم که سیاست انحراف ابتدا از چرخ علم بیرون آمد، سپس به صنعت و فرهنگ و سیاست سرایت کرد و در نهایت در پوشش قانون نمود یافت و بر ما تحمیل شد. هم برتری گفتمانی و هم هژمونی سیاسی در کنار آنها قرار گرفت.

متأسفانه خانواده دیگر به عنوان کانونی برای حل مشکلات تلقی نمی شود، بلکه به عنوان مرکز همه مشکلات تلقی می شود. این موضوع، به عنوان نقطه ضعف والدین و فرزندان، زن و شوهر در هماهنگی و احترام به یکدیگر تعریف می شود. علاوه بر این، این طوفان توده های زیادی را با اختلافات مذهبی، سیاسی، فرهنگی یا اقتصادی تحت تأثیر قرار داده است. در چنین شرایطی باید به کسانی که برای صیانت از نهاد خانواده اقدام و مسئولیت می کنند احترام گذاشت.

یاووز سلیم کران، معاون وزیر خانواده و خدمات اجتماعی ترکیه در سخنرانی خود در این سمپوزیوم، خاطرنشان کرد: «سیاست‌های جنسیت‌زدایی و محتوای انحرافی که دنیای دیجیتال بر کودکان تحمیل می‌کند، نهاد خانواده را تهدید می‌کند».

یکی دیگر از محورهای دومین سمپوزیوم بین المللی خانواده بحث و بررسی پیرامون نقشه راه مبارزه برای محافظت از بنیان خانواده بود. این مشکل به جای تلاش آکادمیک باید به سطح جامعه سرایت کند و اهمیت افزایش آگاهی تبیین شود. زیرا حفظ خانواده صرفاً یک کار فکری نیست. ما در مورد مشکلی صحبت می کنیم که سد راه همه مسائل جاری در ترکیه است و باید با یک اجماع اجتماعی و بین جوامعی با آن مبارزه کرد.

شرکت کنندگان  در این سمپوزیوم، با آگاهی از مسئولیتی که بر عهده داشتند، بیانیه نهایی 16 ماده ای ارائه کردند. در بیانیه پایانی که به خانواده های فلسطینی اختصاص داشت، درخواست شد که ماده «حمایت از خانواده پایدار» به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد اضافه شود.

این موضوع از اهمیت ویژه برخوردار است. زیرا امروزه کشورهای غربی از هم پاشیدن خانواده را به یک سیاست دولتی تبدیل کرده اند.  آمریکا که کودکان را به تغییر جنسیت تشویق می کند و خانواده هایی را که مخالف آن هستند تنبیه می کند، تمام تلاش خود را برای جلوگیری از چنین تشکیلاتی در سازمان ملل به کار خواهد گرفت.

از دیگر مطالب مهم بیانیه پایانی سمپوزیوم بین المللی خانواده، فراخوان «همکاری با دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشورهای مختلف به منظور جلوگیری از تعرض به خانواده همراه با خانواده های ملل جهان» بود. زیرا تهدیدی که پیش روی ماست علیه تمام بشریت است. مهم این است که همه با هم با آن مبارزه کنیم.

لینک مطلب:

https://www.sabah.com.tr/yazarlar/hilalkaplan/2024/05/15/uluslararasi-aile-sempozyumu

کد خبر 19573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =