تعداد کاربران کتابخانه های ترکیه از مرز ۳۳ میلیون نفر در سال گذشت

مدیرکل کتابخانه ها و انتشارات وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه اعلام کرد: در صدمین سالگرد تأسیس نظام جمهوری ترکیه، ۱۰۶ کتابخانه جدید در خدمت شهروندانشان قرار گرفت

تانر بی اوغلو، مدیرکل کتابخانه ها و انتشارات وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه اعلام کرد: تعداد کتابخانه های عمومی را ۱۲۹۸ کتابخانه و تعداد کاربران را بیش از ۳۳ میلیون اعلام کرد.

مدیر کل کتابخانه ها و انتشارات وزارت فرهنگ در بیانیه خود که به مناسبت شصتمین هفته کتابخانه های ترکیه منتشر کرد گفت: تعداد کتابخانه های عمومی فعال زیر نظر این وزارتخانه ۱۲۹۸ کتابخانه و روز به روز بر تعداد آنها افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در صدمین سالگرد تأسیس نظام جمهوری ترکیه، ۱۰۶ کتابخانه جدید در خدمت شهروندان قرار گرفت، گفت: با کتابخانه هایی که از ابتدای سال افتتاح شدند، تعداد کتابخانه های عمومی زیر نظر وزارت فرهنگ ترکیه به ۱۲۹۸ کتابخانه رسیده است. وی افزود: با آغاز به کار کتابخانه های جدید، در یک سال مساحت کاربری سر پوشیده کتابخانه ها از ۴۰۰ هزار متر مربع به ۵۱۰ هزار متر مربع افزایش یافت. وی گفت: تعداد کاربران که در پایان سال ۲۰۲۲ به ۲۶ میلیون نفر بود، در سال گذشته از مرز ۳۳ میلیون نفر عبور کرد.

مدیرکل کتابخانه های وزارت فرهنگی و گردشگری ترکیه کتابخانه «رامی» را در افزایش تعداد کاربران کتابخانه ها بسیار تأثیرگذار دانست و افزود: این کتابخانه با فرصت هایی که ارائه می دهد توجه خوانندگان را به خود جلب کرده است و در سال گذشته میزبان ۲.۵ میلیون کاربر بوده است.

تانر بی اوغلو گفت که پس از کتابخانه رامی، کتابخانه عمومی «شهید شنای آیبوکه یالچین» در شهر باتمان در سال گذشته به ۱.۶ میلیون کاربر خدمات رسانی کرده است.

وی گفت: سال گذشته ۱۵۰ میلیون لیره برای خرید کتاب برای کتابخانه ها اختصاص دادیم و در تلاش هستیم مجموعه های خود را توسعه دهیم. به گفته او کتابخانه های عمومی نیز می توانند کتاب تهیه کنند، وزارت فرهنگ هم منابعی را برای این کار در نظر گرفته است اما در تلاش است تا برای توسعه مجموعه ها از کمک های مردمی نیز استفاده کند.

تانر بی اوغلو با بیان اینکه تمامی کتابخانه های جدیدالتأسیس دارای بخش های کاربردی ویژه کودکان ۰ تا ۳ ساله، ۴ تا ۶ ساله و ۷ تا ۱۴ ساله هستند، گفت: کتابخانه های ویژه کودک و نوجوان ایجاد کردیم و در حال حاضر تعداد آنها به بیش از ۸۰ کتابخانه می رسد.

وی تعداد کتابخانه هایی که تنها به نوزادان رده سنی ۰ تا ۳ سال خدمت رسانی می کنند، ۲۰ مورد عنوان کرد و افزود: مادران از این کتابخانه ها بسیار ابراز خرسندی می کنند.

تاریخ: ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
منبع: پایگاه اطلاع رسانی تی آر تی

https://www.trthaber.com/foto-galeri/turkiyede-gecen-yil-kutuphanelerin-kullanici-sayisi-۳۳-milyonu-asti/۶۳۷۳۳/sayfa-

کد خبر 19690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =