جهان 2 میلیاردی اسلام وقتی غزه در آتش می سوخت

قاتل نسل کش اسرائیل در مقابل چشمان جهانیان و با حمایت بی حد و حصر آمریکا هر روز در حال ثبت رکوردهای جدید دیگر است. البته نباید از حق بگذریم که اسرائیل باوجود این حجم از اعتراضات و شورش ها و نفرین های مردم دنیا دست از کشتار بر نمی دارد.ردر واقع هیچ کس نمی تواند بگوید که بشریت در برابر این وحشیگری سکوت کرده است.

جهان 2 میلیاردی اسلام وقتی غزه در آتش می سوخت

یاسین آکتای

قاتل نسل کش اسرائیل در مقابل چشمان جهانیان و با حمایت بی حد و حصر آمریکا هر روز در حال ثبت رکوردهای جدید دیگر است. البته نباید از حق بگذریم که اسرائیل باوجود این حجم از اعتراضات و شورش ها و نفرین های مردم دنیا دست از کشتار بر نمی دارد.ردر واقع هیچ کس نمی تواند بگوید که بشریت در برابر این وحشیگری سکوت کرده است.

تظاهراتی که قبلاً مشابه آن در سراسر جهان دیده نشده است، در صحن دانشگاه ، کف خیابان ها و سالن های کنسرت، صورت گرفت. از  این منظر،  نباید از جانب وجدان جهانی ناامید بود. در واقع، علیرغم این حجم از کشتارها، وحشیگری ها و حقارت، کورسوی امید را برای همه بشریت بیش از پیش زنده نگه داشته و تقویت می کند.

با این حال، این همه اعتراض، شورش و نفرین برای متوقف کردن این قدرت خشونتگرا کافی نیست. همه می دانند که اکنون چه چیزی لازم است. فاصله زیادی بین مردم معترض و دولت ها وجود دارد. در واقع این وضعیت نشان می دهد که مفهوم دموکراسی چه خیال خام و توهمی است.

بسیاری از دولت‌هایی که از جانب مردم به قدرت رسیده‌اند، به نوعی تضمین می‌کنند که علیه جنایات جنگی اسرائیل لب به سخن نخواهند گشود. همه می دانند که تنها چیزی که می تواند اسرائیل را متوقف کند ، قدرت است. اما تا زمانی که حمایت نامحدود ابرقدرت جهان یعنی آمریکا را  دارد، به نظر نمی‌رسد هیچ قدرتی یارای بازدارندگی در برابر اسرائیل را داشته باشد.

دوستداران غزه هر روز و هر ساعت با دیدن اتفاقات تلخ غزه، از خود بی خود شده و بلندتر فریاد اعتراض و عصیان سر می دهند.

وحشیگری اسرائیل به جایی رسید که چادرهای اردوگاه آوارگان در رفح را که پس از چند جابجایی بالاخره در آنجا مستقر شده بود، هدف قرار داد. تمام دنیا به صورت زنده آتش زدن مردم، کودکان و زنان را تماشا کردند. اجساد متلاشی شده کودکان و اجساد سوخته تصویر تازه ای از وحشیگری را به نمایش گذاشت.

اگر هر کشور دیگری این کار را انجام می داد، جنایتی علیه بشریت با ماهیت نفرت انگیز و وحشیانه تلقی می شد و هدف انواع تحریم ها قرار می گرفت. اما اسرائیل هنوز حتی موضعی را که این جنایات را حق ذاتی خود می‌داند، زیر سؤال نبرده است. زیرا نه آمریکا و نه کشورهای اروپایی این همه فرومایگی را مشکلی نمی بینند که موجب تحریم شود.

عصیان دوستداران غزه علیه وحشیگری اسرائیل، آمریکا را نیز هدف قرار می دهد که از همان ابتدا از این ماشین نسل کشی غیرانسانی حمایت نامحدود کرده است. اما همانطور که در ابتدا  نیز  اشاره کردمریال موضوع این است که حمایت از استکبار اسرائیل نه تنها از جانب آمریکا بلکه از سکوت بی حد و حصر سران جهان عرب-اسلام نیز ناشی می شود. می گویند سکوت علامت رضا است. تاکنون هیچ غریوی علیه اسرائیل به ویژه از سوی عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و اردن شنیده نشده است.

با این حال، هر بمبی که بر غزه بیفتد، عزت و حیثیت کل جهان عرب و جهان اسلام را تحت تأثیر قرار می دهد.  اگر واکنشی نشان می دادند، همه چیز می توانست بسیار متفاوت از این باشد. مخصوصاً اگر با ترکیه، که شاید تنها کشوری باشد که اعتراض نموده است؛ دور هم جمع می‌شدند و حرکتی می‌کردند، نه آمریکا می‌توانست چنین حمایت نامحدودی از اسرائیل بکند و نه اسرائیل می‌توانست بدون حمایت نامحدود آمریکا اینقدر بی‌ملاحظه عمل کند.

وقتی صدای محکمی از جهان اسلام وجود ندارد، ناگزیر همه از خود می پرسند که آیا واقعاً جهان اسلام وجود دارد؟ البته که جهان اسلام به نمایندگی از مردم وجود دارد اما این جهان رهبر ندارد. دوست عزیزمان آقای وحیدالدین اینجه عصیان کرده و سوالی که در واقع جواب آن را می داند، پرسیده است: قهرمانی اعراب، عدالت مسلمانان، وجدان مردم چه شد؟

آمار مسلمانان اگر قرار باشد رهبری وجود نداشته باشد چه فرقی می کند 2 میلیارد باشد یا 10 میلیارد؟ حاکمان آنها به جای اینکه نماینده مردم باشند، صرفاً نگهبانانی هستند که وظیفه دارند مردم را کنترل کنند و آنها را در یک زندان رو باز نگه دارند. آنها به دور از کمک به غزه، مشتاقانه منتظرند که دولت تروریستی اسرائیل حماس را در اسرع وقت نابود کند. وقتی اسرائیل از دست حماس خلاص شد، آنها هم از حماس و تهدید نهضت اسلامی رهایی خواهند یافت.

وگرنه امروز یک غزه و یک حماس وجود داشت که نشان دهنده عزت اعراب، عدالت مسلمانان و وجدان مردم می بود. لعن و نفرین به جهان اسلام فایده ای ندارد. باید به نحوی مسلمانان را در یک اتحادیه سیاسی سازماندهی کرد و نیروی 2 میلیاردی را در قالب یک قدرت حقیقی سازمان داد.

کسانی که جهان اسلام را به خاطر این عجز و درماندگی زیر سوال می برند، با از بین بردن امید به آرمان جهان اسلام، دست به کشتار دیگری می زنند. با این حال، یادمان نرود که فرآیندهای سیاسی، ابتکارعمل و اتحادهایی که جهان اسلام را در معرض خطر قرار داده است، همان ابتکارات و اتحادهایی هستند که اسرائیل را تأسیس کردند.

و این جهان اسلام دیر یا زود در برابر این تجاوزات و شاید به خاطر آن بیدار می شود و کسانی را که او را به قتل رساندند و زنده به گور کردند، محاکمه خواهد کرد.

منبع خبر:

https://www.yenisafak.com/yazarlar/yasin-aktay/gazze-yanarken-2-milyarlik-islam-dunyasini-arayanlara-4624147

کد خبر 19695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =