فیلم‌های فرانسوی برای نخستین بار به زبان قزاقی نمایش داده می‌شوند

به گزارش خبرگزاری کازینفورم، فیلم‌های فرانسوی قرار است برای اولین بار به عنوان بخشی از هفته اکران فرانسه در قزاقستان به زبان قزاقی نمایش داده شوند.

به این منظور، در ماه اکتبر یک هفته اکران فیلم فرانسوی برنامه ریزی شده است. سفارت فرانسه در قزاقستان دراین باره گفت: ما به دنبال دستیابی به توزیع گسترده ای از محبوب‌ترین فیلم‌های فرانسوی در قزاقستان هستیم. بعد از این مراسم قصد داریم نمایش فیلم های فرانسوی دوبله به زبان قزاقی را برگزار کنیم. ما آماده تبلیغ فیلم‌های قزاقی در فرانسه هستیم.

سفارت فرانسه در قزاقستان اعلام کرد که بازدیدهای کاری کارشناسان مرکز ملی سینما و تصاویر متحرک (CNC) از قزاقستان نیز قابل پیش‌بینی است.

همچنین نشست های منظمی در زمینه تولید مشترک سینمایی و توزیع دوجانبه فیلم نیز برنامه ریزی شده است.

سفارت فرانسه در خصوص امکان سازماندهی سمینارهای آموزشی برای کارشناسان قزاق در فرانسه گفت که به طور مشترک با مرکز دولتی حمایت از سینمای ملی قزاقستان و متخصصان این بخش، قرار است کار برای شناسایی سودمندترین مسیرها انجام شود.

گفتنی است که مرکز دولتی قزاقستان برای حمایت از سینمای ملی قزاقستان و مرکز ملی سینما و تصاویر متحرک فرانسه (CNC) یک قرارداد همکاری اضافی در چارچوب جشنواره بین‌المللی فیلم کن امضا کردند. در این قرارداد طرفین در خصوص توزیع فیلم به توافق رسیدند.

CNC برای تبلیغ فیلم های قزاقستانی در فرانسه و دوبله فیلم های فرانسوی به زبان قزاقستانی اعلام آمادگی کرد.

همانطور که گفته شد، این قرارداد مکمل توافقنامه همکاری در زمینه سینما است که بین قزاقستان و فرانسه در 30 نوامبر 2022 در پاریس امضا شد.

منبع:

https://en.inform.kz/news/french-films-to-be-screened-in-kazakh-language-for-the-first-time-6467ba/

کد خبر 19720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =