این رمان شامل بیست فصل است که در دو بخش و هر قسمت ده فصل تقسیم شده است. این رمان زندگینامه حماسی مسئله فلسطین به شمار می رود و داستان فلسطین را از ابتدا در شهر بازل سوئیس تا امضای توافقنامه کمپ دیوید روایت می کند.

کتاب «پرنده ای که نمی تواند نفس بکشد» نوشته احمد سعید البادی، مورخ عمانی.

خلاصه رمان

این رمان شامل بیست فصل است که در دو بخش و هر قسمت ده فصل تقسیم شده است.

این رمان زندگینامه حماسی مسئله فلسطین به شمار می رود و داستان فلسطین را از ابتدا در شهر بازل سوئیس تا امضای توافقنامه کمپ دیوید روایت می کند.

وقایع رمان در بسیاری از کشورها مانند فرانسه، بریتانیا، ایتالیا، سوئیس، ترکیه، فلسطین، سوریه، عراق، عربستان سعودی، عمان، هند و مصر اتفاق می‌افتد که هر کشوری نقشی در رمان داشت.

وقایع رمان درباره یک خانواده عمانی از قبیله بادی است که در ایالت سحام، منطقه مجز زندگی می کنند، یکی از اعضای آن به نام خمیس بن حمید البادی با یک زن هندی ازدواج می کند و سپس برای زندگی به هند سفر می کند. در آنجا پسری به دنیا می‌آورد به نام سعید. او برای تحصیل به مسجد الازهر می‌رود تا در آنجا با یکی از اعضای خانواده بزرگ فلسطینی( آل مشعان) آشنا می شود. او در روستای فلسطینی الکابری در عکا زندگی می کند، جایی که به آنجا سفر می کند و در نهایت در حوادثی مرموز ناپدید می شود...

سپس یکی از اعضای خانواده المشعان به نام سینان المشعان برای مهاجرت از فلسطین در سال ۱۹۴۸ پس از شکست ارتش های عربی بر لبنان ظاهر می شود و سرانجام در مسقط قرار می گیرد و هنگامی که جناب  سلطان قابوس ( رحمت الله علیه)، به او تابعیت عمانی می دهد و او به امید بازگشت به فلسطین در عمان زندگی می کند تا اینکه عمرش به پایان می رسد.

این کتاب توسط انتشارات حدائق الفکر در عمان به چاپ رسیده است

https://mensahnews.com/2024/02/03/

کد خبر 19833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =