جایگاه شبکه های اجتماعی در میان پاکستانی ها

کراچی: بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط گالوپ گیلانی پاکستان، زمانی که از برقراری ارتباط در میان پاکستانی هایی که از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، صحبت می شود، آنها برای ارتباط با دوستان و عزیزانشان 51 درصد از واتس اپ (51%) و 33 درصداز فیس بوک (33%)، استفاده می کنند،. یافته‌های ایننظرسنجی نشان داد      WhatsApp  برای هر دو جنس (مذکر و مونث) در مناطق روستایی و شهری محبوبیت بیشتری دارد ، در حالی که توییتر (X) کمترین محبوبیت را در همه بخش‌ها دارد.

نظرسنجی اجتماعی - رفتار اجتماعی

در میان پاکستانی‌هایی که از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، استفاده از واتس‌اپ (51 درصد) و پس از آن فیس‌بوک (33 درصد) بیشترین محبوبیت را در ارتباط با دوستان و عزیزانشان دارد:

پاکستان  19 مرداد 1403

 بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط گالوپ گیلانی پاکستان، زمانی که از برقراری ارتباط در میان پاکستانی هایی که از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، صحبت می شود، آنها برای ارتباط با دوستان و عزیزانشان 51 درصد از واتس اپ (51%) و 33 درصداز فیس بوک (33%)، استفاده می کنند،. یافته‌های ایننظرسنجی نشان داد      WhatsApp  برای هر دو جنس (مذکر و مونث) در مناطق روستایی و شهری محبوبیت بیشتری دارد ، در حالی که توییتر (X) کمترین محبوبیت را در همه بخش‌ها دارد.

 این سوال  از یک نمونه جمعیت ملی ، مردان و زنان بزرگسال در سراسر کشور پرسیده شد که : " از چه وب سایت های شبکه اجتماعی برای حفظ ارتباط با دوستان و عزیزان خود استفاده می کنید؟" در پاسخ، 51 درصد «واتس اپ»، 33 درصد «فیس بوک»، 29 درصد «یوتیوب»، 26 درصد «تیک تاک»، 14 درصد «اسنپ چت»، 13 درصد «اینستاگرام» و 10 درصد گفتند. X (تویتر)'.

سوال: از کدام وب‌سایت‌های شبکه اجتماعی برای حفظ ارتباط با دوستان و عزیزان خود استفاده می‌کنید؟

جایگاه شبکه های اجتماعی در میان پاکستانی ها

این مطالعه در پاکستان توسط Gallup & Gilani Pakistan، نماینده پاکستانی Gallup International انجام و منتشر شد. نظرسنجی اخیر بین 769 مرد و زن در مناطق شهری و روستایی هر چهار استان کشور از 28 خرداد تا 10 تیر 1403 انجام شده است. حاشیه خطا در حدود 3-2± درصد برآورد شده است. سطح اطمینان 95 درصد  و روش مورد استفاده برای جمع آوری داده ها پیمایش تلفنی (CATI) بود.

از نظر جنسیت: از نظر اولویت برای استفاده از یک برنامه شبکه اجتماعی خاص، ما شاهد روند یکسانی در بین مردان و زنان پاکستانی هستیم، به طوری که WhatsApp بیشترین  اولویت را دارد (56٪ مردان، 46٪ زنان) و X (توئیتر) کمترین ترجیح (15٪ مردان، 6٪ زنان).

جایگاه شبکه های اجتماعی در میان پاکستانی ها

در سراسر  کشور ساکنان شهری در مقایسه با ساکنان روستایی بیشتر از مواردی که در مورد آنها سؤال شده بود استفاده می‌کردند. واتس اپ در هر دو گروه (54 درصد ساکنان شهری، 49 درصد ساکنان شهری) و X (توئیتر) کمترین ارجحیت را داشتند (10 درصد ساکنان شهری، 11 درصد ساکنان روستایی).

جایگاه شبکه های اجتماعی در میان پاکستانی ها

جمعه 9 آگوست 2024

بنیاد پژوهشی گیلان یک پروژه خدمات عمومی غیر انتفاعی برای ارائه تحقیقات علوم اجتماعی به دانشجویان، دانشگاهیان، سیاستگذاران و شهروندان نگران در پاکستان و سراسر جهان است.

لینک منبع: https://gallup.com.pk/post/37189

کد خبر 20753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =