فعالان اجتماعی و ملی پس از ناامیدی از دوما، این بار طی نامه ای حفظ زبان های ملی روسیه، را از ریاست جمهوری خواستار شدند.

فعالان اجتماعی و ملی در جریان درخواست های مکرر خطاب به ولادیمیر پوتین خواستار حمایت از زبان های ملی و جلوگیری از تغییر جدید در قانون آموزش اختیاری زبان های ملی شدند. این درخواست تحت عنوان «قانونی علیه زبان های ملی وجود ندارد» توسط بیش از ۵.۱ هزار نفر امضا شده بود.

در این نامه آمده است، «گویا بانیان این طرح هیچ ارزشی برای زبان های ملی قائل نیستند. از بین رفتن زبان عواقب خطرناکی چون، از بین رفتن فرهنگ و سنن یک ملت را در پی خواهد داشت. این لایحه نمایندگان دومای دولتی مغایر با سیاست های خود شما است. خود شما مکرر از اهمیت حفظ زبان های مادری و ملی در راستای حفظ فرهنگ مردم آن منطقه سخن گفته اید و بر آن تاکید نموده اید. همچنین درخصوص فراهم نمودن امکان آموزش زبان های ملی تاکید ویژه داشته اید».

امضا کنندگان این درخواست معتقد هستند که تصویب این لایحه نوعی بی عدالتی است و گرایش مردم به آموزش زبان های ملی را کمرنگ می‌کند که در نتیجه، این زبان ها از میان برداشته می شوند. این نمایندگان خاطرنشان شدند که قانون مذکور باعث ایجاد تنش و تفرقه در بین دانش آموزان، معلم ها و والدین خواهد شد.

امضا کنندگان نامه مذکور با بیان اینکه روسیه کشوری با ملت ها، فرهنگ ها و زبان های ملی مختلف است و در آن اصول برابری و عدالت یک اصل به حساب می آید، اظهار داشتند، تصویب قانون جدید این توازن را بر هم خواهد زد و اصول احترام و روابط بین ملیتی را خدشه دار میکند.

لازم به ذکر است که لایحه مذکور مبنی بر آموزش اختیاری زبان های ملی در مدارس جمهوری های روسیه دهم ماه آوریل  سال جاری مطرح گردید.

منبع خبر: پورتال اطلاعاتی-تحلیلی آن-قفقاز

https://onkavkaz.com/novosti/۴۳۵۶-nacionalnye-aktivisty-obratilis-k-putinu-v-svjazi-s-zakonom-o-rodnyh-jazykah.html

کد خبر 2778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =