از این پس در مساجد قازان و تاتارستان دوره های آموزشی زبان تاتاری با دو موضوع «آموزش زبان تاتاری» و «دوره بررسی تاریخچه تاتارها و اصول اسلامی» برگزار خواهد شد

به ابتکار مفتی کامل حضرت سمیعولین از این پس در مساجد قازان و تاتارستان دوره­ های آموزشی زبان تاتاری تحت عنوان «ما- تاتارها» برگزار می­شود.

لازم به ذکر است که این دوره­ های آموزشی به صورت رایگان و در قالب دوره­ های سه ماهه برگزار خواهد شد.

اولین دوره این کلاس­ ها در پنج مسجد قازان: « کابان آرتی»، « قائله»، « تینیچلیک»، «انیلیر» و «یاردم»، همچنین پنج جمهوری حسبیه به نام­ های «آلمیتیوفسکی»، «زلنادولسکی»، «نابرژناچلنینسکی»، «نیژنهکامسکی» و«یلابوژسکی» برگزار می­گردد.

لازم به ذکر است که این دوره­ های آموزشی با محوریت دو زیرشاخه آموزشی «آموزش زبان تاتاری» و «دوره بررسی تاریخچه تاتارها و اصول اسلامی» برگزار خواهد شد.

منبع آموزشی مورد استفاده در این دوره­ های زبانی کتابی تحت عنوان «زبان تاتاری برای مبتدیان» است. این منبع آموزشی با همکاری اداره دینی مسلمانان جمهوری تاتارستان و مرکز انتشارات «حضور»، مدرسان و کارشناسان گروه زبان تاتاری و متخصصان فرهنگ شناسی انستیتو اسلامی روسیه تبیین شده است.

شایان ذکر است که کادر تخصصی به کار گرفته شده در جهت تحقق برگزاری موفق این دوره­ های آموزشی به شرح زیر است:  ۲۵ کارشناس واجد شرایط، ۱۵ متخصص زبان تاتار و ۱۰ مدرس اصول اسلامی.

در بین مناطق و شهرهای جمهوری تاتارستان که این دوره­ ها را برگزار می­کنند، علاقه مند­ترین آنها، جمهوری حسبیه «نیژنه کامسکی» است که در آن تا به حال بالغ بر پنجاه نفر در دوره­  ها ثبت نام کرده  ­اند.  در مجموع در تمامی مناطق تاتارستان و خود قازان تا به حال تعداد ششصد نفر برای شرکت در این دوره­ ها نام نویسی کرده­ اند.

کلاس ­ها در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه از ساعت ۱۹ تا ۲۱ برگزار می­شود. در بعضی از مساجد طبق نظر شرکت کنندگان ساعات برگزاری به صورت دیگری است. در پایان دوره مطابق با ساعاتی که شرکت کنندگان در کلاس­ها حضور داشته ­اند گواهی شرکت و مدارک مربوطه ارائه خواهد شد.

اولین جلسه برگزاری این دوره ­ها در مسجد «انیلیر» است که رئیس آکادمی اسلامی بولغار، رئیس انستیتو اسلامی روسیه و رفیق حضرت، معاون آموزشی مفتیان جمهوری تاتارستان در آن حضور خواهند داشت. در مراسم افتتاحیه که درسالن انستیتو اسلامی روسیه برگزار می­شود، از روزنامه نگاران و خبرنگاران هم دعوت به عمل آمد تا اینکه سوال­ های خود را از رفیق حضرت و همین طور مولف کتاب آموزشی این دوره­ ها بپرسند.

منبع خبر: اداره دینی مسلمانان روسیه 

http://dumrt.ru/ru/news/news_۱۹۵۶۲.html

تاریخ خبر: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶، 

کد خبر 3027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =