۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲

رئیس مرکز اطلاعات سیاسی روسیه در جلسه با مدیر سرویس فدرال امنیت این کشور بر ضرورت ایجاد محدودیت‌ در اینترنت فدراسیون روسیه تاکید کرد و گفت: "در روسیه قوانین مربوط به اینترنت، بیش از حد ملایم است"

"آلکساندر بورتنیکوف" مدیر سرویس فدرال امنیت روز چهارشنبه در جلسه با سرویس‌های ویژه اعلام کرد که بیش از ۲۲۰ تروریست انتحاری بالقوه در روسیه وجود دارند و اراذل قفقاز شمالی سعی می‌کنند فعالیت خود را از سر گیرند؛ به گفته وی تروریست‌های بین‌المللی بطور عمیق‌تر به فضای اطلاعاتی رخنه کرده و با جهان جنایت، روابط تنگاتنگ‌تری برقرار می‌کنند. بورتنیکوف معتقد است برای ساخت مانع سر راه تروریسم در روسیه باید "مسئله هویت مجهول و نبود کنترل در فضای مجازی جهانی" حل شود. همچنین سرویس‌های ویژه در سال ۲۰۱۵ بیش از ۲۹۰۰ تبعه روسیه را شناسایی کرده‌اند که تلاش داشتند در عملیات جنگی در افغانستان، عراق و سوریه شرکت کنند. او تاکید کرد که در بخش مجازی نیز تروریست‌ها برای برقرار کردن رابطه با هکرها و ترتیب دادن حملات سایبری به تأسیسات حیاتی روسیه، تلاش بسیاری می‌کنند. بورتنیکوف پس از ترسیم اوضاع به ضرورت حل مسئله نبود کنترل در فضای مجازی جهانی اشاره کرد که تروریست‌ها فعالانه از آن استفاده می‌کنند.

"سمیون باگداساروف" مدیر مرکز مطالعه کشورهای خاورمیانه و آسیای مرکزی معتقد است سرویس‌های ویژه باید با افرادی که بورتنیکوف از آنها یاد کرده با قاطعیت کامل برخورد کنند و عملیات تروریستی فرانسه باید هشداری برای آنها باشد.

در پایان "آلکسی موخین" رئیس مرکز اطلاعات سیاسی به ضرورت ایجاد محدودیت‌ در اینترنت اشاره کرد و تاکید کرد که این محدودیت‌ها در کشورهای پیشرفته همچون آمریکا، انگلستان، فرانسه و آلمان نیز وجود دارد؛ اما در روسیه قوانین مربوط به اینترنت، بیش از حد ملایم است. در حالی که سختگیری در این حوزه امری ضروری می‌باشد.

منبع: ماسکوفسکی کامسامولتس

http://www.mk.ru/politics/۲۰۱۶/۰۷/۲۷/eksperty-ob-iniciative-direktora-fsb-otkryt-internet-neobkhodimo.html

                                                                                                                                                                                                       

کد خبر 3074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =