۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳

نمایندگان مجلس روسیه در لایحه ای اعلام کردندۀ، دانش آموزان تنها به طور داوطلبانه می توانند فراگیری زبان ملی را انتخاب کنند.

آموزش زبان های ملی در جمهوری های روسیه می تواند بر حسب اختیار دانش پژوهان و دانش آموزان انجام پذیرد، اما این امر نباید در روند فراگیری زبان رسمی فدراسیون روسیه خللی ایجاد نماید.

بر اساس لایحه مذکور، تدریس و آموزش زبان های رسمی جمهوری های فدراسیون روسیه بر پایه علاقه و اختیار دانش آموزان و والدین آنها و به شرط عدم تضعیف موقعیت زبان رسمی فدراسیون روسیه و روند آموزش و تدریس آن صورت می پذیرد.

علاوه بر این در طرح مذکور آمده است که حق انتخاب زبان و فراگیری زبان مادری از میان شمار زبان های ملل فدراسیون روسیه در چارچوب ظرفیت و امکانات در نظر گرفته شده توسط نظام اموزشی و همچنین با احتساب نیاز و درخواست خود دانش آموزان و والدین آنان تحقق خواهد یافت.

عوامل پیشنهاد این لایحه بر این باورند که تغییرات مورد نظر، امکان حفظ توازن در تحقق حقوق قانونی شهروندان مبنی بر آزادی انتخاب زبان تربیتی و آموزش، و همچنین امکان فراگیری زبان های ملی جمهوری ها را فراهم می سازد.

منبع خبر: اداره دینی مسلمانان قفقاز شمالی

https://dumsk.com/novosti/kultura-i-obrazovanie/۷۹۲۳-dobrovolnoe-izuchenie-naczionalnyix-yazyikov-obsudyat-v-gosdume.html

تاریخ خبر: ۲۲ فروردین ۱۳۹۷

کد خبر 3162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =