نمایندگان چوواشی احتمالا به خاطر تصویب قانون جدید مرتبط با آموزش زبان های ملی از دومای دولتی فراخوانده شوند.

راویل حسنلولین نماینده جمهوری تاتارستان در دومای دولتی فدراسیون روسیه در مصاحبه با «تاتار-اینفورم» به نقد از لایحه آموزش اختیاری زبان های ملی در جمهوری های روسیه پرداخت.

 لازم به ذکر است که در ماه آوریل سال جاری لایحه آموزش اختیاری زبان های ملی در جمهوری ها در پارلمان روسیه مطرح گردید. در این سند هدف از طرح موضوع آموزش اختیاری زبان های ملی جمهوری های روسیه، جلوگیری از تضعیف موقعیت زبان رسمی روسیه بیان شده است.

نماینده جمهوری تاتارستان در دومای دولتی افزود، از بین بردن زبان­های ملی به معنی نابود کردن یک قومیت و فرهنگ است. ایشان خاطرنشان کرد که این لایحه بایستی تغییر کند و بند آموزش اختیاری زبان های ملی در جمهوری های روسیه اصلاح گردد.

راویل حسنلولین نماینده جمهوری تاتارستان تاکید نمود در صورتی که بخش مربوط به آموزش اختیاری زبان های ملی اصلاح نگردد، نه ایشان و نه هیچ یک از همکاران ایشان به تصویب این ماده قانونی رای نخواهند داد.

موضوع آموزش زبان های ملی جمهوری های روسیه سال گذشته مطرح گردید و در سال جاری به صورت لایحه به پارلمان ارائه شد. در سال ۲۰۱۷، نمایندگان مجلس جمهوری تاتارستان طرح تدریس زبان تاتاری به میزان دو ساعت در هفته در مدارس این جمهوری را تصویب نمودند. نمایندگان تاتارستان معتقد هستند که تصویب لایحه قانونی مبنی بر آموزش اختیاری زبان های ملی باعث از بین رفتن این زبان ها خواهد شد.

لازم به ذکر است که در دیگر مناطق روسیه، از جمله داغستان، کاراچایو-چرکسیا، اینگوشتیا، چچن، در قالب درخواست و طرح تقاضا از نمایندگان مربوطه خواسته اند که این ماده قانونی را بدون اصلاح بند آموزش اختیاری به تصویب نرسانند.

منبع خبر: ماگاس

http://www.magas.ru/content/deputat-khusnulinavtory-zakonoproekta-dobrovolnom-izuchenii-rodnykh-yazykov-sami-ponyalichto

تاریخ خبر: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ 

کد خبر 3358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =