به عقیده ماکسیم شفچنگو، از بین رفتن زبان به معنی از بین رفتن فرهنگ است.

ماکسیم شفچنگو روزنامه نگار و فعال اجتماعی  در واکنش به لایحه قانونی جدید مبنی بر جلوگیری از آموزش زبان های ملی و مادری هر منطقه در مدارس روسیه اظهار داشت که از بین رفتن زبان به معنی از بین رفتن فرهنگ است.

ایشان معتقد است، بایستی حقوق ملت های مختلف در یادگیری زبان مادری خود و آموزش آن در مدارس روسیه را به رسمیت شناخت. به گفته ایشان حتی لنین هم معتقد بود که نباید زبان روسی را به عنوان زبان دولتی بر ملت های مختلف فدراسیون روسیه تحمیل کرد، چرا که این امر روزی باعث خشم و نارضایتی مردم در مناطق مختلف این سرزمین خواهد شد.

ماکسیم شفچنگو معتقد است که محدود نمودن آموزش زبان های ملی گامی است در جهت تبدیل ملت روسیه (که در حال حاضر دارای فرهنگ غنی هستند) به ملتی که زبان را به عنوان ابزار شناخت جهان نمی دانند.

ماکسیم شفچنگو روزنامه نگار و فعال اجتماعی  بر این باور است که قانون مذکور یا به معنی سیاست نزدیکی ملت ها، تبدیل همه به روس های مشابه در تمامی عرصه های علمی، فلسفی، اصولی و محدود کردن آموزش آکادمیک است، و یا در واقع نوعی تبعیض و جدایی محسوب می شود.  ایشان معتقد است که هیچ کدام از موارد بالا مجاز نیست.

ایشان اظهار داشت که بایستی مردم را در انتخاب آموزش زبان مادری خود آزاد گذاشت تا اینکه با حفظ زبان مادری شرایط حفظ سنن و فرهنگ سنتی خود را فراهم آورند، در غیر اینصورت و محدود نمودن آنان در این مورد عواقب جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

منبع خبر: ماگاس

http://magas.bezformata.ru/listnews/rodnih-yazikov-shag-k-fashizatcii/۶۶۸۲۱۳۶۰/

تاریخ خبر:  ۸  می ۲۰۱۸

کد خبر 3361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =