۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
 حکومت در زمان سلطه انگلیسی ها

حکومت شاهنشاهی در آسیای جنوبی

 

عنوان:                          حکومت در زمان سلطه انگلیسی ها

نویسنده:                      الهان نیاز

موضوع:                       حکومت شاهنشاهی در آسیای جنوبی

زبان:                            انگلیسی

ناشر:                           انتشارات دانشگاه آکسفورد

سال انتشار:                 ۲۰۱۹ میلادی

درباره کتاب:

این کتاب به بررسی توسعه نهادها در هند بریتانیا اعم از نوسازی فرآیند و ترتیبات موجود در بوروکراسی و ارتش و هم فرآیند ورود شیوه های بیگانه از جمله حاکمیت قانون، نمایندگی و سیاست توده های مردم از سال ۱۷۰۰ الی ۱۹۴۷ میلادی می پردازد. در طول قریب به دو قرن تسلط سیاسی و نظامی انگلیس بر آسیای جنوبی، پایه دموکراسی های استعماری در هند و پاکستان گذاشته شد.

الهان نیاز دانشیار گروه تاریخ در دانشگاه قائد اعظم اسلام آباد می باشد. وی تحصیلات خود را در رشته تاریخ در دانشگاه قائد اعظم اسلام آباد گذراند و موفق به اخذ مدرک دکتری از این دانشگاه شد. الهان نیاز نویسنده چندین کتاب از جمله امپراطوری های دنیای قدیم: فرهنگ قدرت و حاکمیت در اوراسیا، فرهنگ قدرت و حکومت در پاکستان(۱۹۴۷-۲۰۰۸ میلادی) و تحقیقی در فرهنگ قدرت در شبه قاره می باشد.

تاکنون کارهای بسیاری از آقای الهان نیاز در ژورنال های دانشگاهی برجسته بین المللی از جمله ژورنال انجمن سلطنتی آسیایی، ژورنال امور آسیا، ژورنال پروفایل آسیا، ژورنال مطالعات آسیایی نیوزلند، ژورنال مطالعات آسیای جنوبی و ژورنال مطالعات آسیای جنوبی و خاورمیانه به چاپ رسیده است.

"فرهنگ قدرت و حکومت در پاکستان" یکی از کتاب های وی جایزه بهترین کتاب غیرداستانی در جشنواره ادبیات کراچی و همچنین بهترین کتاب در علوم اجتماعی، هنر و علوم انسانی از سوی کمیسیون آموزش عالی را در سال ۲۰۱۰ میلادی دریافت کرد.

"امپراطوری های دنیای قدیم: فرهنگ قدرت و حاکمیت در اوراسیا" از دیگر کتاب های وی نیز به عنوان بهترین کتاب در زمینه علوم اجتماعی از سوی کمیسیون آموزش عالی در سال ۲۰۱۳-۲۰۱۴ میلادی برگزیده شد.

کد خبر 4314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =