دیوان عالی اسلام آباد تلاشی کرد تا راه حل دائمی، برای حذف محتوای اهانت به مقدسات اسلام، از رسانه های اجتماعی، اتخاذ نماید.

     براساس این گزارش، دیوان عالی اسلام آباد دادخواستی علیه محتوای اهانت به مقدسات اسلام در رسانه های اجتماعی را رسیدگی کرد. دیوان مذکور به دنبال تلاش برای دستیابی به راه حل دائمی برای حذف محتوای اهانت به مقدسات اسلام  از رسانه های اجتماعی بود.

    دیوان عالی از برخورد آژانس تحقیقاتی فدرال (FIA) و اداره کل مخابرات پاکستان (PTA) خشمگین شد و در جلسه بعدی به مسئول کل آژانس تحقیقاتی فدرال (DG FIA) و مسئول اداره کل مخابرات پاکستان(DG PTA) را شخصاً احضار کرد.

     عامر فاروق، قاضی دیوان عالی مذکور گفت: در این مورد قبلاً هم به شما گفته بودیم برای جلوگیری از اهانت به مقدسات اسلام توسط رسانه های اجتماعی باید برای پیدا کردن راه حل دائمی تلاش کنید، اما شما کاری نکرده اید.

     وی گفت: تا وقتی که شما برای دستیبابی به راه حل دائمی تلاش نکنید ما این پرونده را خاتمه نخواهیم داد.

     وی افزود: ما افسر اداره مخابرات پاکستان را احضار کرده بودیم، کجا است؟ ما فرد ارشد این موسسه را می خواهیم، اگرکسی نمی آید مجبوریم مسئول کل مخابرات احضار کنیم.

     قاضی گفت: وکلا را نمی خواهیم و اگر می خواستیم ابلاغیه ای را صادر می کردیم.

     قاضی عامر فاروق تصریح کرد: هر مسلمان نسبت به پیامبر اکرم (ص) ارادت خاصی دارد، لذا باید برای پیدا کردن راه حل دائمی تلاش کنید. حتی اگر یک لینک هم باشد، آن هم باید خذف شود و حتماً راه حل دائمی اتخاذ شود.

    وی گفت: اگر ما امروز این پرونده را حل و فصل کنیم، شما تا حد رفع این شکایت اقدام خواهید کرد، ولی برای راه حلی دائمی بمنظور جلوگیری از این اقدام تلاش نمی کنید.

     وی افزود: ما به هر مذهب و دین احترام می گذاریم، اما به عنوان مسلمان، این نوع مطالب قابل تحمل نیست. وی پرسید: آیا اهانت مذکور را می شود به نام آزادی بیان، نادیده گرفت؟

     قاضی دیوان عالی اسلام آباد گفت: این دادخواست شخصی به نفع عمومی ثبت شده است، درحالی که این مشکل مشترک همه مسلمانان است.

کد خبر 6654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =