به نوشته روزنامه اقتصادی لزاکو چاپ پاریس، بخش بازار جهانی بازی های ویدئویی در سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۲۰ میلیارد دلار بوده است که بالاترین میزان در سال های گذشته محسوب می شود.

          به نوشته روزنامه اقتصادی لزاکو چاپ پاریس، بخش بازار جهانی بازی های ویدئویی در سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۲۰ میلیارد دلار بوده است که بالاترین میزان در سال های گذشته محسوب می شود. در این میان شرکت های فرانسوی تدریجا سهم بیش تری از این بازار را از آن خود می سازند. این روزنامه به نقل از اتحادیه ناشران نرم افزارهای تفریحی اضافه می کند که شرکت های فرانسوی با ۱۵ درصد افزایش نسبت به سال میلادی قبل توانستند ۵ میلیارد یورو از این بازار را تصاحب کنند.

          همین بررسی حاکی است که در مجموع پرفروش ترین بازی ها به ترتیب بازی های موبایل (۵۱ درصد) سپس بازهای کامپیوتری (۳۰ درصد) و بازی های با کنسول (۱۱ درصد) می باشند. بر أساس همین گزارش مهم ترین بخش های مصرف کننده این بازی ها آسیا (با ۳/۵۴ میلیارد دلار)، آمریکای شمالی (با ۸/۱۴ میلیارد دلار) و اروپا (با ۱۱ میلیارد دلار) می باشد.

در فرانسه ۷۴ درصد افراد به صورت موردی به بازی های ویدئویی مبادرت می ورزند که از این تعداد ۹۷ درصد نوجوانان ۱۴ – ۱۰ ساله، ۹۴ درصد جوانان ۱۸ – ۱۵ ساله و حتی ۶۷ درصد افراد ۵۴ – ۴۵ ساله و ۵۵ درصد افراد بالای ۵۵ سال تشکیل می دهند.نکته مهم در این گزارش آن است که از نظر ۸۹ درصد فرانسویان حوزه بازی های ویدئویی مرجعی و منبعی در بخش نوآوری است و متاثر از پیشرفت های فناوری در بخش های مختلف از جمله واقعیت مجازی، خدمات استریمینگ، بهبود کیفیت تصویر و ... می باشد.

کد خبر 794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =