مجمع اتحاد امت روز جمعه، ۹ جولای را برای برگزاری روز اعتراض علیه اهانت به اهل بیت (ع) اعلام کرد. مجمع اتحاد امت شامل شورای علمای شیعه پاکستان، مجلس وحدت مسلمین پاکستان، علمای حوزه علمیه جامعه المنتظر و سایر تشکل های شیعی است.

  علامه سبطین سبزواری، علامه حسن رضا همدانی، علامه امجد علی عابدی، مولانا حافظ کاظم رضا نقوی و سایر رهبران شیعی طی کنفرانس مطبوعاتی در باشگاه مطبوعاتی لاهور گفتند: مجمع اتحاد امت نسبت به اهانت به اهل بیت (ع) ابراز نگرانی می کند و ما در ۹ جولای روز اعتراض برگزارخواهیم کرد و در سراسر کشور، پس از نماز جمعه اعتراضاتی برگزار می شود.

   آن ها گفتند: امام موسی کاظم (ع)، امام محمد تقی (ع) و امام علی نقی (ع) از نظر همه مکاتب اسلامی شخصیت های محترمی هستند و شخصی به نام عبدالرحمن سلفی به شخصیت های مقدس اسلامی توهین کرده است که باعث جریحه دار کردن احساسات کل امت اسلامی شده است.

   آن ها تقاضا کردند: متهم مذکور باید فوری دستگیر و پیگیری های قانونی بعمل آمده و وی مجازات شود.

   علامه سبطین سبزواری گفت: اظهار برائت از سوی علمای اهل سنت از این متهم، ستودنی است و ما بخاطر این اقدام از علمای اهل سنت پاکستان قدردانی می کنیم.

   وی گفت: عناصر شیطنت آمیز می خواهند فرقه گرایی را به سبک دهه های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ میلادی در کشور گسترش دهند.

    وی افزود: وقایع اهانت به پیامبر اکرم (ص)، اهل بیت (ع) و صحابه در پاکستان قابل تحمل نیست و برخی از قدرت های شیطانی می خواهند ثمره عملیات نظامی پاکستان، علیه تروریست ها را به هدر دهند.

    وی گفت: ائمه جمعه در مساجد و خطبه های جمعه اعتراض کنند و همچنین اعتراضاتی پس از نماز جمعه در سراسر کشور برگزار می شود.

   رهبران شیعی خواستار جلوگیری از توطئه ها علیه عزاداری شدند و گفتند: انتشار قرآن کریم توسط وسیم رضوی هندی (ملعون)، با استخراج آیات مربوط به جهاد، حمله به کلام الهی است و این فرد نگون بخت هیچ ارتباطی با اسلام ندارد.

   توضیح:

  شخصی به نام وسیم رضوی شهروند هندی از دیوان عالی هند درخواست کرده بود که ۲۶ آیه از قرآن کریم که جهاد و به زعم وی خشونت را ترویج می دهند از قرآن کریم حذف شود. علمای شیعه هند فتوایی صادر کرده و وسیم رضوی را ملحد خواندند و اعلام شیعه بودن وی را رد کردند و گفتند: وی نه شیعه است و نه سنی، بلکه عامل اسرائیل است و باید فوری دستگیر شده و مجازات گردد. 

کد خبر 10859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =