آقای مراد راس، وزیر آموزش و پروش ایالت پنجاب به رسانه ها گفت: ما از مدت ها پیش این موضوع را با جامعه تراجنسیتی (دو جنسه ها) در میان گذاشته بودیم، اما این افراد آمادگی لازم را برای آمدن به مدرسه نداشتند لذا نیاز بود تا برای آن ها مدرسه ای جداگانه تاسیس کنیم، زیرا آن ها نمی خواستند با سایر دانش آموزان به مدرسه بروند.

مراد راس گفت: از طریق این طرح، ما در ابتدا مدرسه جداگانه ای را برای افراد تراجنسیتی (دو جنسیتی) تاسیس می کنیم تا آن ها را آموزش داده و به تدریج وارد مدارس اصلی کنیم. وی گفت: افراد تراجنسیتی (دو جنسیتی) بخش عظیمی از جامعه ما هستند و ما کاملاً آن ها را نادیده گرفته ایم.

وی گفت: ما نه به آن ها آموزش می دهیم، نه به آن ها شغل می دهیم و نه برای آن ها کاری انجام می دهیم. این اولین بار است که چنین مدرسه ای در پاکستان افتتاح می شود. در کشورهای خارجی نیز چنین مدرسه ای وجود ندارد. وی افزود: ما تمام تلاش خود را برای افتتاح این مدارس در ستاد منطقه و بخش های بزرگ انجام خواهیم کرد و این مدرسه تازه در مولتان آغاز شده است و باید دید که بازخورد آن چه خواهد بود  و سپس در سایر مناطق تاسیس خواهیم کرد.

 به گفته مراد راس: ما سعی می کنیم حداقل خواندن و نوشتن را به آن ها بیاموزیم. این ها افرادی هستند که هرگز مورد توجه قرار نگرفته اند و ما برای اولین بار از جامعه تراجنسیتی ها استقبال می کنیم.

کد خبر 10876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =