ژنرال قمر جاوید باجوا، فرمانده کل ارتش پاکستان بمناسبت روز استقلال ملی پاکستان گفت: در این ماه استقلال نمی توانیم برادران کشمیری خود را فراموش کنیم. مردم کشمیر اشغالی قربانی بدترین تروریسم و استثمار دولتی هستند.

وی گفت: من به شما اطمینان می دهم که قلب پاکستانی ها با کشمیری ها می تپد. ما همیشه در کنار مردم مظلوم کشمیر بوده ایم و خواهیم بود.

     وی افزود: پاکستان خواهان صلح و توسعه ملی و منطقه ای است. تلاش های صادقانه پاکستان در روند صلح افغانستان برای ایجاد منطقه ای است که یک شریک صلح آمیز، مرفه و اقتصادی است.

     ما به طور مداوم به جامعه بین المللی اعلام کرده ایم که باید در یافتن راه حل مسالمت آمیز برای افغانستان نقش ایفا کنند. پاکستان تاوان سنگینی را برای ناآرامی ها در افغانستان پرداخته است. با وجود مشکلات اقتصادی، پاکستان بیش از 3 میلیون افغانی را برای چهار دهه پناه داده است.

     وی این اظهارات را طی سخنانی در مراسم اهداء پرچم به ستاد چهار نیروی ارتش بیان کرد.

    فرمانده کل ارتش پاکستان گفت: با وجود تمام مشکلات، پاکستان امروزی بسیار قوی و در حال توسعه در جامعه جهانی است.

    وی گفت: ماه اوت ما را به یاد فداکاری های ابدی و مبارزه تاریخی نیاکان ما برای آزادی می اندازد.

    وی افزود: جوانان سخت کوش ما افتخار و سرمایه ملت هستند، همچنین اصول راهنمای ایمان، وحدت و انضباط چراغی برای ما در تمام چالش های زندگی است.

     ژنرال باجوا گفت: هیچ قدرتی در جهان نمی تواند به ملتی متحد آسیب برساند. با وجود همه مشکلات، از جمله مشکلات اقتصادی پس از استقلال، پاکستان نه تنها بر آن ها غلبه کرد، بلکه پس از هر چالشی ما قوی تر از قبل ظاهر شدیم.

     وی گفت: ما بر تروریسم غلبه کردیم و از مرزهای کشور به طور کامل دفاع کردیم. ما به نقش خود در ایجاد صلح و ثبات در افغانستان ادامه می دهیم. صلح در افغانستان برای منطقه و به ویژه برای مردم افغانستان ضروری است. ما انتظار داریم که طالبان به وعده هایی که به جامعه بین المللی زنان و حقوق بشر داده شده عمل کند و خاک افغانستان علیه هیچ کشور دیگری مورد استفاده قرار نگیرد.

کد خبر 10960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =