معرفی کوتاهی از شبکه تلویزیونی فرهنگی در آذربایجان

شبکه تلویزیونی مدنیت ( فرهنگ) در زیرمجموعه شبکه سراسری آذربایجان است که مخاطبین آنرا فرهیختگان ، هنرمندان و هنر دوستان آذربایجان تشکیل می دهند که نقش مهمی را در معرفی فرهنگ و هنر این کشور ایفا می کند .

شبکه تلویزیونی مدنیت

شبکه تلویزیونی مدنیت ( فرهنگ )  در ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۴ میلادی تاسیس شده است. هدف اصلی این شبکه تلویزیونی تبلیغ فرهنگ آذربایجان در داخل کشور و نیز در خارج از کشور می باشد. این شبکه در داخل شبکه دولتی آذ . تی . وی تعریف شده است. برنامه های این شبکه بصورت HD پخش می شوند. برنامه های دولت در زمینه فرهنگ و هنر در این شبکه به همه جای جهان پخش می شود.

خانم اولویه کریم اوا کارگردان معروف مدیر این شبکه  است[۱] و از سال ۲۰۲۱ مدیریت این شبکه را بر عهده گرفته است. اکثر برنامه های این شبکه فرهنگی و هنری می باشد. برنامه های دولت در خصوص فرهنگ و هنر، جشنواره های داخلی و بین المللی، حوادث فرهنگی جهان، اخبار فرهنگی، برنامه های تفریحی و غیره تحت پوشش برنامه های این شبکه می باشد.

نقش این شبکه در تبیین سیاستهای دولت آذربایجان در حوزه فرهنگ و هنر و نیز بسط آموزشهای هنری بالاخص موسیقی و معرفی موسیقیدان های سنتی این کشور و نیز گروههای موسیقی فعال در آذربایجان و تجلیل از پیش کسوتان هنر در این کشور بسیار چشمگیر است . برنامه های هنری این شبکه برای کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان جذابیت خاصی دارد و کسانی که دنبال برنامه های هنری در کشور باشند می توانند با دنبال کردن برنامه های این شبکه و اخبار ساعت ۱۹ و ۲۳ این شبکه از حوادث و اتفاقات فرهنگی و هنری در کشور مطلع شوند .

پوشش دادن برنامه های فستیوالهای فیلم، موسیقی نمایشگاههای فرهنگی و هنری، کتاب و هر گونه برنامه های فرهنگی که وزارت فرهنگ و هنر آذربایجان برگزار می کند از اولویتهای این شبکه است و به نوعی تبیین و پیگیری سیاستهای فرهنگی و هنری این وزارتخانه از این طریق انجام می گردد .

مزیت بزرگ این شبکه تخصیص کل شبکه به حوزه فرهنگ و هنر است و مخاطبین شبکه براحتی از برنامه های فرهنگی و هنری در کشور آگاهی می یابند. بنابر این شبکه مدنیت ( فرهنگ ) هماهنگی های زیادی با وزارت فرهنگ و هنر دارد چرا که برنامه های این وزارت را این شبکه منعکس می کند.

مدیر این شبکه در ملاقات با رایزن فرهنگی ج.ا.ایران در باکو ضمن استقبال از هنر ایران زمین، خواستار در اختیار گذاردن مستندهای ایرانی شد تا بتوانند در شبکه خود از آنها استفاده کنند .

عنوان: آذ ۱۰۱۱، شهر باکو خیابان مهدی حسین

شماره تلفن:

۰۹۹۴۱۲۵۳۷۰۲۹۹

۰۹۹۴۱۲۵۳۷۰۳۱۳

۰۹۹۴۱۲۵۳۷۰۳۲۳

۰۹۹۴۱۲۵۳۷۰۳۸۰

سایت: medeniyyettv@aztv.az  


[۱]   کریم اوا اولویه فرزند  اوکتای در سال ۱۹۷۲ به دنیا آمده است. در سال ۱۹۷۲ از دبیرستان شماره ۱ راه آهن فارغ التحصیل شد. در سالهای ۱۹۹۱-۱۹۹۵ در دانشکده روانشناسی دانشگاه دولتی باکو تحصیل کرد.

در سال های ۱۹۹۶-۱۹۹۲ در استودیوی آذربایجان فیلم به نام جعفر جبارلی به عنوان دستیار کارگردان و سپس به عنوان کارگردان مشغول به کار شده است .  او در سال ۲۰۰۰ جایزه همای دریافت کرد.

به عنوان بخشی از بازی های المپیک ۲۰۰۴ آتن، وی ویدیویی معرفی آذربایجان برای "روز آذربایجان" تهیه کرده بود.  مراسم افتتاحیه و اختتامیه جام جهانی ژیمناستیک در سال ۲۰۰۴، مراسم افتتاحیه و اختتامیه مسابقات جهانی ژیمناستیک در سال ۲۰۰۵، صدمین سالگرد آکادمیسین مشهور یوسف محمدالی اف، که به ابتکار در مقر یونسکو در پاریس برگزار شده بود را ایشان آماده کرده بود.  در سال ۲۰۱۱، فیلم سینمایی "وکیل کجاست؟" را ساخته  است. او در سال ۲۰۱۶   کارگردانی فیلم «تصادف بیش از حد » را بر عهده داشت . او بسیاری از رویدادهای فرهنگی، تبلیغات، کنسرت ها و نمایش ها را کارگردانی نموده و  از ۱۸ اکتبر  ۲۰۲۱  به عنوان مدیر ارشد شبکه تلویزیونی مدنیت مشغول به کار است.

کد خبر 11062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =