تاسیس اتحادیه ریش سفیدان ترک در جمهوری آذربایجان

اتحادیه تازه تاسیس ریش سفیدان ترک پروژه های مربوط به جهان ترک را اجرا می نماید.

 این اتحادیه جدید که به طور رسمی از سوی وزارت دادگستری جمهوری آذربایجان ثبت نام شد، پروژه های مربوط به جهان ترک را اجرا می نماید.

 تاسیس اتحادیه ریش سفیدان ترک در جمهوری آذربایجان

رامین احمد اف، بنیانگذار "اتحادیه ریش سفیدان ترک"  و رئیس هیئت مدیره و رئیس"Missiya Media Qrup" گفت: "در دوران معاصر، وحدت جهان ترک به عنوان یک ضرورت تاریخی به وجود می آید. به گسترش همکاری بین مردم ترک زبان و تسریع روند همگرایی نیاز بیشتری وجود دارد. وی افزود: " تصادفی نیست که ایجاد یک اتحادیه جدید در تاریخ ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۱ اعلام شد.

همانطور که می دانید ۱۰۳ سال پیش، در روز ۱۵ سپتامبر با کمک ارتش اسلامی قفقاز، شهر باکو از اشغال نیروهای داشناک ارمنی و بلشویک ها آزاد شد. بنابرین، ما تصمیم گرفتیم که باید همین روز تاسیس اتحادیه ریش سفیدان ترک را اعلام نماییم.

رامین احمد اف با بیان اینکه سال هاست پروژه های مختلفی را در رابطه با جهان ترک اجرا می نماید و مدیریت روزنامه "ریش سفیدان جهان ترک" را بر عهده دارد، همچنین، پروژه ها عمدتاً از طریق روزنامه همچنین پروژه هایی که در ویکی پدیا انجام داده اند صحبت کرد.

وی گفت: "ما همچنین در ویکی‌پدیا کار می‌کنیم تا تاریخ غنی و میراث فرهنگی شخصیت ‌های برجسته جهان و مردمان ترکی زبان را معرفی کنیم. همچنین داوطلبان نیز در پروژه «دنیای ترک در ویکی پدیا» مشارکت دارند. تا الان در ویکی پدیا حدود ۳۰۰ مقاله در مورد جهان ترک نوشتیم. ما تصمیم گرفتیم یک اتحادیه جدید ایجاد کنیم تا فعالیت های خود را بیشتر گسترش دهیم و پروژه های بزرگتر مربوط به جهان ترک را اجرا کنیم. فکر کردیم که باید از تجربیاتی که تاکنون به دست آورده ایم، از فرصت های خود برای ایجاد ارتباط با کشورهای ترک زبان و گسترش فعالیت های خود استفاده کنیم. ما استفاده از پتانسیل بیشتر ریش سفیدان، روشنفکران، دانشمندان، هنرمندان، شاعران و نویسندگان را برای سازماندهی مؤثرتر همه این کارها مناسب تر می دانیم. ما تلاش خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که اتحادیه تازه تأسیس ریش سفیدان ترک به عنوان یک پلت فرم واحد برای همکاری بین متفکران ترک فعالیت کند."

وی افزود: " ما برنامه های زیادی داریم. امیدواریم در دوره آینده وضعیت همه‌گیری کاهش یابد و بتوانیم اقدامات بین‌المللی برنامه‌ریزی شده خود را اجرا کنیم. هدف ما نیز حضور روشنفکران، دانشمندان و محققین سرشناس نه تنها از کشور خود، بلکه از کشورهای ترک زبان در هیئت مدیره اتحادیه تازه تاسیس گردیده است. در این راستا مذاکرات آغاز شده است. در عین حال، ما در حال برقراری ارتباط با سازمان هایی هستیم که هم در ترکیه و هم در سایر کشورها برای وحدت جهان ترک،  تلاش می کنند. علاوه بر این، قصد داریم با رسانه های کشورهای ترک زبان همکاری نزدیک داشته باشیم. همچنین پروژه های ویژه ای در ارتباط با رسانه خواهیم داشت.

https://missiya.az/6839-bakida-turk-agsaqqallari-birliyi-yaradildi-tab-dovlet-qeydiyyatindan-kecdi-foto.html

ملاحظات:

· یکی از موضوعات و اتفاقات مهم در حال برنامه ریزی  توسط جمهوری آذربایجان ایجاد و شکل گیری ساختار های جدیدی بطور رسمی و غیر رسمی با تمرکز بر مردم ترک زبان و یا جهان ترک می باشد. و برای این منظور با تاسیس امثال اتحادیه ریش سفیدان ترک که اخیرا در سال ۲۰۲۱ ایجاد شده علاوه بر انجام واسپاری مطالب با محتوایی نامشخص در ویکی پدیا بدنبال طراحی پروژه های قومی گرایی،  در سطح جهان ، عضوگیری و ایجاد شاخه ها و شعبه هایی در نقاط مختلف جهان می باشد. تا بدین وسیله با ساماندهی مردم ترک در اقصی نقاط جهان به آمال و آرزوهای خود برسد. انجام اینگونه اقدامات هدفمند با شعار اتحاد جهان ترک نیازمند تامل، بررسی و رصد و در نهایت چاره اندیشی از طرف نهادهای ذیربط داخل کشورمان را طلب می نماید.

امید است مسئولین امر از کنار موضوعات به این مهمی که قشر عظیمی از ملت بزرگ ایران را هموطنان آذری تشکیل و میتواند جامعه هدف امثال این اتحادیه ها باشد به سادگی عبور ننموده و تدابیر لازم را پیش بینی نمایند.

کد خبر 12364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =