درگذشت کمدین مشهور پاکستان

مسعود خواجه؛ کمدین ارشد سریال های تلویزیون تئاتر و فیلم پاکستان که سال ها با نقش های خوب خود باعث خنده و شادی مردم شده بود پس از ۲۵ سال فعالیت در عرصه هنر به دلیل ابتلا به بیماری کلیوی در شهر راولپندی درگذشت.

مسعود خواجه؛ کمدین ارشد سریال های تلویزیون تئاتر و فیلم پاکستان که سال ها با نقش های خوب خود باعث خنده و شادی مردم شده بود پس از ۲۵ سال فعالیت در عرصه هنر به دلیل ابتلا به بیماری کلیوی در شهر راولپندی درگذشت.

مسعود خواجه با نام مستعار"گوگا" در شهر راولپندی به دنیا آمد. وی که یازده خواهر و برادر داشت کوچکترین فرزند خانواده بود به همین دلیل همه او را «گوگا» صدا می‌زدند. پس از اتمام تحصیلات ابتدایی و کارشناسی ارشد در مدرسه نیو کپیتال در راولپندی، به ورزش کریکت پرداخت و می خواست در این رشته به شهرت برسد اما تحت تاثیر برادرش سلیم خواجه که یک هنرمند محلی بود پس از کسب مدرک لیسانس به بازیگری علاقه پیدا کرد. برادر وی در سریال های شبکه ملی پاکستان نقش های مختلفی را ایفا می کرد.

وی در ابتدای فعالیت هنری خود نقش های جدی را ایفا کرد، البته در نقش های منفی از جمله نقش های فرعی نیز بازی کرد. اما با توجه به شوخ طبعیش فهمید که میتواند در نقش های کمدی در این حرفه پیشرفت کند.

مسعود خواجه بیش از ۲۵ سال در عرصه بازیگری، کارگردانی در تئاتر، سریال های تلویزیونی و سینما و حتی رادیو در نقش های کمدی فعالیت کرد و آخرین بار چند روز پیش در شورای هنری راولپندی در یک تئاثر به هنرنمایی پرداخت.

مسعود خواجه در کارنامه هنری طولانی خود در چندین درام به ایفای نقش پرداخته است که سریال مشهور "مهمان خانه" که از تلویزیون پاکستان در اواخر دهه ۹۰ پخش شد یکی از مشهورترین آن بود.

وی ۲۰ ژوئن سال ۲۰۲۲ در بیمارستان هولی فیملی در شهر راولپندی به دلیل از کار افتادن کلیه ها درگذشت.

ملاحظه: در بازدید فرامرز رحمان زاد؛ مسئول خانه فرهنگ کشورمان در راولپندی از مرکز فرهنگی پنجاب در اریدبهشت ماه، مسعود خواجه نیز حضور داشت.  وی ضمن اشاره به غنای فرهنگی و تمدنی ایران و تاثیر عمیق آن بر پاکستان و شبه قاره هند گفته بود هنر در ایران از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است و دو کشور همسایه و برادر ایران و پاکستان میتوانند با توسعه تبادلات هنری زمینه را در نزدیکی مردم با مردم هموار کنند.

منبع خبر: روزنامه جنگ ۳۰ خرداد

لینک خبر: https://jang.com.pk/news/1101514 

کد خبر 12805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =