به گزارش شبکه خبری فرانس انفو شهرک بین المللی غذا به منظور تجلیل و حمایت از شیوه ها، سنن غذایی و آداب صحیح تغذیه و غذا خوردن کار خود را در لیون فرانسه آغاز کرد.

به گزارش شبکه خبری فرانس انفو شهرک بین المللی غذا به منظور تجلیل و حمایت از شیوه ها، سنن غذایی و آداب صحیح تغذیه و غذا خوردن کار خود را در لیون فرانسه آغاز کرد. در سال ۲۰۱۲ یعنی زمان شروع این طرح ۶ شهر برای میزبانی این شهرک نامزد شدند که در بین آن ها نهایتا شهر لیون توانست بالاترین میزان رای داوران را کسب نماید. یکی از ویژگی های این شهر آن بود که شهر لیون از نظر تعداد رستوران به نسبت تعداد سکنه بالاترین نسبت را در بین سایر شهرهای فرانسه دارا می باشد.

 نهایتا این طرح رسما در ۱۹ ژوئن ۲۰۱۳ با مشارکت شهرهای دیژون، لیون، پاریس و تور بر أساس ویژگی های هر شهر آغاز شد و به طور تدریجی بخش های آن تکمیل گردید تا این که اخیرا این شهرک در شهر لیون رسما افتتاح گردید. این شهرک در محل سابق یک بیمارستان ایجاد شده و برخی این ایده را نماد تاکید رابط بین تغذیه و سلامتی می دانند.

بخشی از این شهرک ویژه کودکان است و در آن با استفاده از أسباب بازی ها، مراکز آموزشی، کتب و فیلم های آموزشی و حتی آشپزخانه هایی برای تهیه غذا برای کودکان و با کمک خود آن ها تلاش می شود که شیوه تغذیه صحیح بدان ها آموخته شود.

در این شهرک سرآشپزهای بین المللی دوره ها و کارگاه های آموزشی برای علاقه مندان برگزار می کنند.  این شهرک در فضایی به وسعت ۴ هزار متر مربع در ۴ طبقه با هزینه ای حدود ۲۰ میلیون یورو ایجاد شده است که ۱۰ و نیم میلیون یورو آن از محل ۱۱ حامی مالی و بخش دیگر از محل اعتبارات شهر لیون، همچنین دولت تامین گردیده است. انتظار می رود در نخستین سال از فعالیت آن بیش از ۳۰۰ هزار نفر دیدن کنند. بررسی های حاکی است که درآمد این شهرک به ۳/۵ میلیون یورو در سال خواهد رسید و بدین ترتیب این شهرک ۱۰۰ درصد به صورت خودگردان اداره خواهد شد.

کد خبر 1569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =