۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹

جای نگرانی و امید برای اینکه ترکیه به جمهوری اسلامی مثل ایران تبدیل شود، وجود ندارد. پس از عملیات طوفان الاقصی، می توان با قطعیت گفت که ترکیه هرگز شبیه ایران نخواهد شود. آنهایی که روزی می ترسیدند ترکیه به ایران تبدیل شود، اکنون به پاسداران داوطلبانه سکولاریسم مبدل شده اند، با کمالیسم در صلح و صفا هستند، برای دموکراسی شهید می دهند (!) از بالای منبر های خود به مردم هشداری برای «ایرانی شدن» می دهند.

نویسنده : امین گونش

جای نگرانی و امید برای اینکه ترکیه به جمهوری اسلامی مثل ایران  تبدیل شود، وجود ندارد. پس از عملیات طوفان الاقصی، می توان با قطعیت گفت که ترکیه هرگز شبیه ایران نخواهد شود.

آنهایی که روزی می ترسیدند ترکیه به ایران تبدیل شود، اکنون به پاسداران داوطلبانه سکولاریسم مبدل شده اند، با کمالیسم در صلح و صفا هستند، برای دموکراسی شهید می دهند (!) از بالای منبر های خود به مردم هشداری برای «ایرانی شدن» می دهند.

در جریان حوادث 28 فوریه، مرحوم اربکان که بعنوان نماینده سیاسی ایرانیسم شناخته می شد، عملا از صحنه سیاست کنار زده شد و سپس در سال های 2002 تا 2012، جریان فتو"فتح الله گولن " به  نماد دشمنی با ایران در ترکیه به شهرت رسید. اگرچه به  نظر می رسد گروه تروریستی فتو"فتح الله گولن "  از میان رفته اما ذهنیت آن به طبقات مختلف جامعه سرایت کرده و عملاً زمینه اجتماعی ایرانیزه شدن را از بین برده است.  جریان فتو "فتح الله گولن " با همکاری حزب حاکم وقت، امکان ایرانیزه شدن و به عبارت دیگر تبدیل شدن به جمهوری اسلامی و به چالش کشیدن صهیونیسم جهانی را از دست داده است.

ما همراه با آمریکا، اتحادیه اروپا، اسرائیل و رژیم‌های مرتجع عرب به جامعه‌ای تبدیل شده‌ایم که ایران را دردسر خاورمیانه می‌داند. در حالی که ایران هراسی در گذشته فقط مختص کمالیست ها بود، اکنون به کابوسی برای جوامع مذهبی، فرقه ها، سازمان های غیردولتی، گروه های لیبرال، راست و چپ تبدیل شده است.

بی انصافی است که از چنین ترکیه ای انتظار داشته باشیم که  پایگاه اینجرلیک و کورجیک را ببندد، چه رسد به جنگ با آمریکا و اسرائیل.

چگونه می توانید آن را ببندید؟ پایگاهی که

1.وقتی آمریکا به کشتی تی‌سی‌جی ماونت حمله برد، بسته نشده است

2. وقتی آمریکا صورت سرباز ترک را با گونی پوشاند، بسته نشده است

3. وقتی فرمانده آمریکایی به فرماندار شمدینلی سیلی زد، بسته نشده است

4. وقتی اسرائیل شهروندانت را به طور وحشیانه در دریاهای آزاد به شهادت رساند، بسته نشده است

5. وقتی در پرونده برانسون از سوی رئیس جمهور آمریکا تهدید شدید، ، بسته نشده است

6. وقتی 15 جولای، ملعبه آمریکا با جنگنده های اف شانزده که از اینجرلیک پشتیبانی هوایی شدند، دست به بمباران مجلس زدند، بسته نشده است

7.وقتی آمریکا زیر گوش تان هزاران کامیون سلاح برای گروه تروریستی PKK/PYD فرستاد، بسته نشده است

8. وقتی پهپادتان حین انجام ماموریت علیه PKK/PYD در سوریه توسط جنگنده اف-16 آمریکایی سرنگون شد، بسته نشده است

9. وقتی برایان نلسون، رئیس تحریم‌های دولت جو بایدن، سازمان‌های مردم نهاد در استانبول را به دلیل کمک‌هایشان به حماس، تهدید کرد ، بسته نشده است

رویا بافی نیست اگر از چنین کشور عضو ناتویی بخواهیم که پایگاه اینجرلیک و کورجیک را ببند؟

از آدم نمی پرسند که کاری که آمریکا با ترکیه کرده است کمتر از بلایی است که سر حماس آورده است؟ اگر ترکیه نتواند اینجرلیک و کوریچیک را با وجود تمام اعمال تحقیر آمیزی که انجام داده است ببندد آیا به خاطر حماس آن را می بندد!!!

ترکیه ایران نمی شود چون ایران شدن به این راحتی نیست.

ایران شدن

10. یعنی گروگان گرفتن نه یک کشیش جاسوس آمریکایی که گروگان گرفتن 52 سفارتی برای 444 روز

11.یعنی شهید احمد قصیر که 11 نوامبر 1982 با خودروی مملو از مواد منفجره خود وارد مرکز فرماندهی ارتش اسرائیل در تیره در جنوب لبنان شد و 76 نظامی صهیونیست از جمله افسران را به جهنم فرستاد و 118 نفر از آنها را مجروح کرد.

12.یعنی فرستادن 254 سرباز آمریکایی و 58 سرباز فرانسوی به جهنم در انفجار بیروت در 23 اکتبر 1983

13. یعنی دست انداختن ارتش اسرائیل در آب و خاک برای بیرون راندن آن از لبنان اشغالی

14.یعنی ارتقای توان حماس از پرتاب سنگ به شلیک موشک، مبارزه با پیمان کاران فرعی ائتلاف تحت رهبری آمریکا در عراق و سوریه و خود آنها، فرستادن صدها سرباز آنها به جهنم و افلیج کردن آنها

15. یعنی جلوگیری از ورود ناو آمریکا به آبهای سرزمینی و اسارت سربازان آمریکایی

تصور می کنید ایران شدن به همین راحتی است! یمن می تواند ایران شود، اما ترکیه هرگز!...ایران شدن، به بیان یمن، یعنی ترسیدن نه از آنچه آمریکا و اسرائیل دیکته می کنند، بلکه اگر به حماس کمک نکنند، خداوند برای آنها چه می نویسد..

https://hurseda.net/emin-gunes/51540/turkiye-iran-olmayacak.html

کد خبر 18028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =