۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
معرفی کتاب «رساله ی غزه»

کتاب در باره مظلومیت های مردم غزه در قالب شعر سپید است که به زیبایی هرچه تمام تر احساسات درونی شاعر را به مخاطب منتقل می کند.

معرفی کتاب «رساله ی غزه»

                                    

نویسنده: جاهد کویتاک

قطع رقعی

صفحه: 128

ناشر: انتشارات کتبه

سال نشر: دسامبر 2023

این کتاب حاوی مجموعه اشعار جاهد کویتاک شاعر معاصر ترکیه در باره غزه است که در اثنای درگیری های مردم فلسطین با نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی سروده شده است.

این کتاب حاوی 13 قصیده در باره مظلومیت های مردم غزه در قالب شعر سپید است که به زیبایی هرچه تمام تر احساسات درونی شاعر را به مخاطب منتقل می کند.

جاهد کویتاک از شعرای ثابت قدم ترکیه است که سروده هایش را باور دارد. شعرهایی که او سروده است شما را وادار می ‌کند که بگویید «شعر باید اینگونه سروده ‌شود».

این کتاب، اصالت سبک و تکنیک او و همچنین واقعیت وجدان شاعر را آشکار می کند. کویتاک از نزدیک کردن شعر خود به نثر ابایی ندارد. او به دنبال راهی برای بیان حرف خود در جایی که لازم است بیان شود، نیست. وی در اشعار خود زندگی روزمره را به شیوه ای درهم تنیده به تأسی از مقدسات ارائه می دهد. مجموعه اشعار «رساله غزه» ایمان شاعری را آشکار می ‌کند که می ‌داند چگونه با شعر خود در دوران پرشکوه تاریخ حرف بزند، کاری که در شرایط کنونی جامعه ترکیه کمتر کسی می تواند انجام دهد.

معرفی کتاب «رساله ی غزه»

کد خبر 18854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =