بازتاب اعتراض به جنایات اسرائیل در مراسم اسکار، در رسانه های پاکستان

رسانه های پاکستانی اعتراض ستارگان هالیوود در مراسم اسکار، در حمایت غزه را پوشش دادند. در این مراسم ستارگان صنعت سینمای جهان خواهان آتش بس فوری در غزه و جلوگیری از قتل و کشتار کودکان غزه شده اند. ستارگان اسکار که بزرگترین افتخار دنیای سینما محسوب می شود، توسط این مراسم پیام همبستگی با مردم مظلوم غزه را به جهانیان رسانده اند.

رسانه های پاکستانی از جمله: روزنامه جنگ، دان نیوز اردو و سایر رسانه ها  اعتراض ستارگان صنعت سینمای جهان در مراسم اسکار را پوشش داده و نوشتند: در مراسم اسکار، مراسم جوایز معروف دنیای سینما نیز اعتراضاتی به جنایات اسرائیل برگزار شدند و ستارگان هالیوود برای آتش‌ بس فوری در غزه، بج سینه قرمزی را روی سینه خود زدند. مارک روفالو، رامی یوسف و بیلی آیلیش، موسیقی ‌دان و بازیگرانی چون مارک روفالو، از جمله ستارگانی بودند که بج سینه های قرمزی را روی سینه خود زدند. به گزارش رسانه های عربی، بج های سینه قرمزی توسط سلبریتی ها، گروهی متشکل از افراد مشهور و اعضای صنعت سینما، توزیع شدند. در حالی که این گروه به طور جمعی در اکتبر سال گذشته کمپین امضایی را راه اندازی کرده بود که در آن از بایدن رئیس جمهور آمریکا خواسته شد تا با آتش بس در غزه، گروگان ها را به سلامت آزادی دهد. براساس بیانیه مطبوعاتی گروه مذکور، اهداف روبان شامل آتش بس فوری و دائمی، بازیابی گروگان ها و ارسال فوری کمک های بشردوستانه به شهروندان غزه است. این کمپین دارای 380 امضا در حمایت مردم مظلوم غزه بوده است. رامی یوسف بازیگر و کمدین سرشناس ضمن گفتگو با رسانه های آمریکایی به همین مناسبت، خواهان آتش بس فوری و دائمی در غزه شده است. ستارگان صنعت سینمای جهان گفتند: ما خواستار عدالت و صلح برای مردم فلسطین هستیم و همانطور که همه شما می دانید که یک پیام واقعی جهانی این است که قتل و کشتار کودکان غزه را متوقف کنید. دان نیوز نوشت: تعداد زیادی از حامیان فلسطین پیش از مراسم اسکار در کالیفرنیا تظاهرات کردند و معترضان راه ها را مسدود کردند که باعث شد برخی از شرکت کنندگان این جایزه، دیر به مراسم برسند. به گزارش خبرگزاری های خارجی، معترضان فلسطینی پلاکاردهایی با مضمون "در زمان نسل کشی جایزه نمی گیریم" را حمل می کردند.

منبع:

روزنامه جنگ/ دان نیوز/ "سب تک" در پاکستان مورخ 22 اسفند ماه 1402

https://jang.com.pk/news/1329395

https://subtak.pk/2024/03/11/48925/

https://www.dawnnews.tv/news/1228210

تحلیلگران معتقدند: آنجائیکه دولت پاکستان نیز مانند سایر کشورهای اسلامی عملاً هیچ اقدام در حمایت فلسطین نمی کند، مردم و رسانه های پاکستان در حمایت فلسطین بسیار فعال هستند و هر گزارش در حمایت فلسطین را فوری پوشش می دهند. از گزارش اعتراضات سراسری در حمایت فلسطین گرفته و جلوگیری از پرچم و شعار فلسطین در باشگاه های ورزش پاکستان را بدون ترس پوشش دادند. حتی روزنامه و خبرگزاری های معروف پاکستان بخشی را برای اخبار غزه و فلسطین اختصاص دادند. روزنانه مقالاتی در حمایت فلسطین منتشر می شود.

کد خبر 18978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =