اعزام گروه موسیقیRaining Jane آمریکا به دانشگاه های پاکستان

این گروه با ورود به خاک پاکستان، نخستین اجرا را در مورخ 13 اردیبهشت 2024 در مدرسه اقتصادی لاهور(Lahore School of Economics) انجام داده و روز بعد در دانشگاه جی سی لاهور برنامه داشتند که از سوی دانشگاه نه فقط به این گروه موسیقی اجازه اجرای برنامه داده شد بلکه این دانشگاه متاسفانه با قدم برداشتن در راستای هدف این گروه موسیقی، شرکت در این برنامه برای دانشجویان دختر و اساتید زن را با صدور اطلاعیه الزامی نمود.

وزارت امور خارجه آمریکا در تاریخ 25ماه ژانویه سال2024 مصادف با 5بهمن ماه سال1402 اطلاعیه در خصوص اعزام گروه های موسیقی آمریکایی به 9 کشور جهان در سایت این وزارت منتشر نمود.در این اطلاعیه گروه (Raining Jane, with Natalia Zukerman, Folk-Rock, Los Angeles, CA.Pakistan) را برای اعزام به پاکستان نوشته اند.

گروه "رینینگ جین" متشکل از چهار زن به اسم های بلومفیلد، بکی گبهارت، چاسکا پاتر و مونا توکلی "mai, chaska, mona, becky" بوده و این گروه در سایت خود ماموریت خود را فراتر از صرفا اجرای موسیقی اعلام کرده و این نکته مهمی درباره این گروه موسیقی می باشد.

این گروه با ورود به خاک پاکستان، نخستین اجرا را در مورخ 13 اردیبهشت 2024 در مدرسه اقتصادی لاهور(Lahore School of Economics) انجام داده و روز بعد در دانشگاه جی سی لاهور برنامه داشتند که از سوی دانشگاه نه فقط به این گروه موسیقی اجازه اجرای برنامه داده شد بلکه این دانشگاه متاسفانه با قدم برداشتن در راستای هدف این گروه موسیقی، شرکت در این برنامه برای دانشجویان دختر و اساتید زن را با صدور اطلاعیه الزامی نمود.

اما یکی از انجمن های دانشجویان این دانشگاه به نام "انجمن دانشجویان پیشرو" که از هدف و حقیقت آن آگاه بود، تظاهرات اعتراض آمیزی را در این دانشگاه آغاز نموده و مسئولین را مجبور به لغو برنامه این گروه موسیقی می کند.

 البته در همان شب این گروه موسقی در قلعه لاهور به اجرای برنامه می پردازد که حضار و مخاطبین اصلی این برنامه خانم ها بودند.

 اجرا در 4 می سال2024 (15 اردیبهشت1403). هدف این گروه موسیقی، دانشجویان و اساتید دانشگاه بانوان شهر مولتان بود، اما برخی از دانشجویان وابسته به انجمن های اسلامی دانشجویان اجازه برگزاری را نداده و رییس این دانشگاه را مجبور به لغو این کنسرت موسیقی نمودند.

سرکنسولگری  آمریکا در لاهور در نامه ای به مامونه خان، رییس دانشگاه ملتان می نویسد: با تشکر از اشتیاق و تمایل میزبانی دانشگاه از گروه موسیقی به اطلاع می رساند که بازدید گروه موسیقی آمریکا از دانشگاه مولتان و اجرای برنامه موسیقی به دلیل شرایط اجتناب ناپذیر لغو می گردد.

ناگفته نماند، این گروه در تمام برنامه ها بر مخاطبین زن تاکید کرده و در سایت این گروه موسیقی اشاره شده است که بلومفیلد، بکی گبهارت، چاسکا پاتر و مونا توکلی دو دهه است که با هم موسیقی می‌سازند و تأثیر اجتماعی بر جای می‌گذارند.

و همچنین در جای دیگر می نویسد: آنها در طول سال‌ها در بسیاری از پروژه‌های تأثیرات اجتماعی شرکت داشته‌اند، از جمله بنیانگذاران کمپ راک اند رول برای دختران  لس آنجلس، یک سازمان غیرانتفاعی که در توانمندسازی دختران و جوانان در اظهار هویت جنسی خود (gender Expansive) از طریق موسیقی فعالیت می کند.

الان سوال اینجاست که آن تأثیر اجتماعی چه بوده و در پاسخ به این سوال هدف این گروه موسیقی نیز مشخص خواهد شد.

یکی از اعضا این گروه موسیقی چهار نفره بکی گبهارت است.

که این خانم در سال2018 میلادی با خانم ابی لین(Abby Linne) ازدواج کرده است.

نام دیگری که خیلی از وی در این گروه نام برده شده پسری به نام جیسون مراز(Jason Mraz) است.

جیسون مراز(Jason Mraz) در یک مصاحبه خود با سایت گلاد(GLAAD) در مورد اینکه چگونه به دوجنس‌گرایی(bisexually) گرایش پیدا کرده صحبت می کند.

در سایت وزارت خارجه یک نام دیگری که در کنار این گروه موسیقی آمده و آن را همراه این گروه به پاکستان اعزام نموده اند. دختری است به نام ناتالیا زوکرمن(Natalia Zukerman) است.ناتالیا زوکرمن(Natalia Zukerman) در سایت https://www.pghlesbian.com/ در پاسخ پرسش اینکه هویت خود را چگونه توصیف می کنید؟

می گوید: من به عنوان کوئیر(Queer) شناخته می شوم. من همچنین به عنوان یک "لزبین" و به عنوان "دایک(Dyke)" شناخته شده ام زیرا آنها کلمات قدرتمندی با مفاهیم تاریخی خاص خود هستند.

اظهار این کلمات در مصاحبه ها و همچنین افتخار به این کارهای غیر فطری، با هدف آشنایی و عادی سازی این کلمات در جامعه، با هدف قبح زدایی بوده تا اینکه به مردم القاء کنند این کلمات و کارها خیلی جدی نبوده و مساله مهمی نیست.آخرین برنامه این گروه موسیقی در سالن شورای هنر پاکستان کراچی برگزار گردید. برای این برنامه تبلیغات زیادی در اینترنت و شبکه های اجتماعی شده بود،اما بر اساس خبرهای رسانه ای پاکستان تنها 50 نفر از بچه های منطقه لیاری در آن شرکت کردند.

حزب جماعت اسلامی نیز اعزام گروه موسیقی همجنس‌گرا را محکوم نموده و در اعتراض به این گروه از سوی عظمی عمران، رییس بخش بانوان حزب جماعت اسلامی لاهور بیانیه در روزنامه های پاکستان منتشر گردید.

عظمی عمران، رییس بخش زنان حزب جماعت اسلامی لاهور، درمورد ورود گروه موسیقی همجنس‌ بازان آمریکایی به دانشگاه ‌های پاکستان گفت: این گونه اقدامات دولت برخلاف ایدئولوژی پاکستان و ارزش ‌های اسلامی می باشد. پاکستان در جهان دومین کشوری است که به نام اسلام استقلال یافته و براساس قانون اساسی این کشور اسلامی هر گونه فعالیت های خلاف دستورات الهی را می توان در اینجا متوقف نموده و جلوی آنرا گرفت، در حالی که تغییر وضعیت جهان و مداوم نسل کشی مسلمانان در فلسطین، مسئولیت دولت و مردم پاکستان را بیش از پیش مهم تر می کند. در این شرایط تحت برنامه طراحی شده ورود گروه موسیقی همجنس گرایان آمریکایی به دانشگاه های پاکستان نه تنها خیانت به امت اسلامی بوده، بلکه مساوی با بی توجهی به مشکلات تحصیلی و اشتغال و فعالیت های مثبت جوانان پاکستانی می باشد.

عظمی عمران افزود: بین دولت و مردم چنان شکافی وجود دارد که مسئولین دولتی نمی تواند اراده و نیت مردم را درک کند. والدین و مردم معترض به حمایت از مسابقات موسیقی و رقص در هرجای شهر هستند. نسل جوان را با برنامه ریزی مدون به فسق و پایکوبی مشغول نگهداشتن بخشی از طرح "وارد کار سازنده نشوند" می باشد. ابتدا مسابقه آهنگ رقص و اکنون ورود گروه آمریکایی، موجب اعتراض عمومی شده و حزب جماعت اسلامی پاکستان این اقدامات را به شدت محکوم می نماید.

منابع:

https://dunya.com.pk/index.php/city/multan/2024-05-14/2349294

https://www.instagram.com/pscollective_/?hl=en

https://dunya.com.pk/index.php/dunya-headline/Entertainment/810986_1

https://www.dawnnews.tv/news/1233003

https://dailypakistan.com.pk/10-May-2024/1710318

https://rainingjane.com/band.rj

https://rainingjane.com/band-becky.rj

https://www.state.gov/

https://www.pghlesbian.com/

https://www.state.gov/u-s-department-of-state-announces-american-music-abroad-2024-spring-season-as-u-s-artists-span-the-globe-to-promote-peace-through-music/

https://www.pghlesbian.com/2020/01/qa-natalia-zukerman-discusses-queer-conventionality-and-the-women-who-rode-away/

https://www.instagram.com/bexgeb/?hl=en

https://equallywed.com/celebrity-lgbtq-wedding-raining-jane-becky-gebhardt-marries-cinematographer-abby-linne/

https://www.pghlesbian.com/2020/01/qa-natalia-zukerman-discusses-queer-conventionality-and-the-women-who-rode-away/

https://www.instagram.com/jason_mraz/?hl=en

https://www.usatoday.com/story/entertainment/celebrities/2023/11/15/jason-mraz-bisexual-coming-out-glaad-interview/71590070007/

https://www.billboard.com/culture/pride/jason-mraz-divorce-accept-bisexuality-1235472662/

کد خبر 19889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =