ابر پروژه ای که وابستگی خارجی به فناوری را کاهش می دهد

شرکت ترک تلکام که پیشگام تحول دیجیتال ترکیه و سرمایه گذاری در فناوری های آینده است، از پروژه کارآفرینی Ventures PİLOT جهت توسعه چشم انداز صادرات فناوری ترکیه پرده برداری کرد. دست اندرکاران استارت آپ های منتخب در فرهنگسرای آتاترک با امید اونال، مدیر عامل ترک تلکام دیدار کردند.

شرکت ترک تلکام که پیشگام تحول دیجیتال ترکیه و سرمایه گذاری در فناوری های آینده است، از پروژه کارآفرینی Ventures PİLOT جهت توسعه چشم انداز صادرات فناوری ترکیه پرده برداری کرد. دست اندرکاران استارت آپ های منتخب در فرهنگسرای آتاترک با امید اونال، مدیر عامل ترک تلکام دیدار کردند.

اونال در این دیدار اعلام کرد که از 10 سال گذشته از استارت آپ های فعال در حوزه فناوری  حمایت می کنیم. در این راستا با پروژه کارآفرینی PILOT Türk Telekom Ventures، بودجه 32 میلیون لیری به استارت آپ ها تخصیص داده شده است. به این ترتیب، ارزش سبد سهام 21 استارتاپ سرمایه گذاری شده با سرمایه مخاطره پذیر شرکت Türk Telekom Ventures و Türk Telekom Ventures GSYF به 190 میلیون دلار رسید که خود به ارزش و اهرم اکوسیستم کارآفرینی در اقتصاد ترکیه اشاره دارد.

سرمایه گذاری برای آینده ترکیه

اونال با توضیح اینکه آنها هر سرمایه گذاری در استارتاپ ها در واقع سرمایه گذاری برای آینده ترکیه است، گفت: ما به حمایت از توسعه کسب‌وکار و فرآیندهای سرمایه‌گذاری استارت‌آپ‌های موجود در پورتفولیوی خود و ترک تلکام و شرکت‌های وابسته آن در بازارهای بین‌المللی با شرکتی که در آمریکا با Türk Telekom Ventures تأسیس کردیم، به همکاری‌های استراتژیک خود و صندوق‌های سرمایه‌گذاری جهانی ادامه خواهیم داد.

وی یادآور شد که هر استارتاپ در چارچوب برنامه کارآفرینی ترک تلکام در ابتدا 150 هزار لیر حمایت نقدی و در پایان 30 هزار دلار از محل بودجه حمایت از سرمایه گذاری دریافت کرده و همچنین فرصت شرکت در برنامه جهانی کارآفرینی در دانشگاه استنفورد می یابد.

آمار 2 میلیونی کاربر

اونال چشم انداز این پروژه را توسعه و استفاده از محصولات تولید داخل دانسته و گفت:  شبکه اجتماعی ترکیه ای Yaay، که زیرمجموعه ترک تلکام راه اندازی شد، در حال حاضر نزدیک به 2 میلیون کاربر دارد. با برنامه TahtApp که توسط تیم تحقیق و توسعه ترک تلکام طراحی و اجرا شده است، برای کودکان کم بینا این امکان فراهم شد که همراه با همکلاسی های خود آموزش ببینند.

استارت آپ های پروژه:

پلتفرم آموزشی ArchI's Academy

پلتفرم آموزشی مبتنی بر طراحی و اجرای پروژه در زمینه توسعه نرم‌افزار، برای متقاضیان حوزه فناوری تحت آموزش یک مربی متخصص را فراهم می نماید.

پلتفرم خدمات مدیر ارشد مالی با حمایت هوش مصنوعی AI Finsmart

این پلتفرم خدمات سیستم‌های گزارش‌دهی مالی خودکار و خدمات مدیریت مالی با پشتیبانی هوش مصنوعی را به شرکت‌ها ارائه می‌کند، عملکرد مالی شرکت‌ها را با کمک به افزایش پایداری آن‌ها تجزیه و تحلیل می‌کند.

پلتفرم بینایی مصنوعی From Your Eyes

این پلتفرم با شخصی‌سازی پردازش تصویر ویدیویی و پردازش فوری تصویر، با مدل‌های هوش مصنوعی، سیستم‌های بینایی مصنوعی که نزدیک‌ترین حالت ممکن به دید بیولوژیکی هستند، را را توسعه می‌دهد.

 پلتفرم سنجش سرور HARDAL

این پلتفرم خدمات سنجش، تجزیه و تحلیل سرور را که از ضروریات آنالیز داده های اصلی در وب سایت ها یا اپلیکیشن است، ارائه می دهد.

اپلیکیشن عصب شناسی هوش مصنوعی Mysticist

یک اپلیکیشن علوم اعصاب که با استفاده از محرک ها اضطراب را کاهش داده و به افرادی که استرس دارند، کمک می کند تا با تنظیم امواج مغزی خود به سلامت روانی دست یابند.

اپلیکیشن هوشمند دلیوری QDelivery

اپلیکیشنی که شرکت‌هایی را که عملیات دلیوری و عملیات میدانی را انجام می‌دهند، قادر می‌سازد تا همه این فرآیندها را به مؤثرترین روش دیجیتالی، بهینه‌سازی و مدیریت کنند، شرکت‌ها رضایت مشتری را در تمام عملیات تحویل به بالاترین سطح می‌رسانند.

سامانه نظارت منظم بر سلامت فیزیکی ساختمان ها Sensed AI

یک استارتاپ مبتکر رصد زمین، متخصص در نظارت شهری و کشاورزی، تجزیه و تحلیل‌های سلامت ساختاری و محیطی مبتنی بر سنجش از دور را با ارائه بینش‌های منظم در مورد یکپارچگی فیزیکی و سلامت ساختمان‌ها و زیرساخت‌های حیاتی با رادار دهانه مصنوعی در دسترس همگان قرار می‌دهد. داده ها و الگوریتم های پیشرفته هوش مصنوعی آن را در دسترس قرار می دهد.

تیمور سرت

لینک خبر:  https://www.sabah.com.tr/yazarlar/sirt/2024/08/16/teknolojide-disa-bagimliligi-azaltacak-dev-proje

کد خبر 20730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =