دانشگاه دولتی نخجوان در دانشکده "هنر های زیبا" با مشارکت دانشجویان خارجی، مراسمی ادبی و هنری به عنوان "نظامی گنجوی هر کلمه را اول گفته است" را برگزار کرد.

دانشگاه دولتی نخجوان در دانشکده "هنر های زیبا" با مشارکت دانشجویان خارجی، مراسمی ادبی و هنری به عنوان "نظامی گنجوی هر کلمه را اول گفته است" را  برگزار کرد. در ادامه مراسم فیلم مستند به عنوان "نظامی گنجوی - ۸۸۰" پخش شد. البروس عیسی اف رئیس دانشگاه از مشارکت دانشجویان خارجی در چنین رویدادهای ادبی و هنری تمجید کرد.

https://img.nuhcixan.az/gallery/2021/04/45733_6086961c28217.jpg

وی گفت: هر دانشجوی خارجی که در دانشگاه تحصیل می کند ، همراه با تحصیل ، باید در امور عمومی فعال باشد و در رویدادهای فرهنگی نیز شرکت کند.

دکتر رامیز قاسم اف دانشیار در علوم زبانشناسی ضمن سخنرانی خود درباره نظامی گنجوی گفت: " نظامی گنجوی شاعری نابغه و پزشک و دانشمند مشهور زمان خود بود." وی همچنین به دلیل شناختی که از ادیان جهانی دارد ، به عنوان شیخ معروف شده و در علوم دنیوی نیز تسلط یافته است. نظامی گنجوی در کارهای خود همیشه از زنان نیز تعریف کرده است. این شاعر بزرگ نه تنها در جهان شرق ، بلکه در جهان غرب نیز شناخته شده و مورد مطالعه قرار گرفته است.

https://img.nuhcixan.az/gallery/2021/04/45733_6086961c2827a.jpg

سپس ویدئویی ساخته شده توسط دانشجویان خارجی از آثار نظامی گنجوی به نمایش درآمد.

https://nuhcixan.az/news/elm-tehsil/۴۵۷۳۳-ecnebi-telebeler-nizami-gencevinin-۸۸۰-illik-yubileyini-qeyd-edibler

کد خبر 6265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =