بنا به خبرگزاری نوح چیخان ، کنفرانس علمی- نظری "جهان واژگان نظامی گنجوی" در دانشگاه تربیت معلمان نخجوان برگزار شد.

بنا به خبرگزاری نوح چیخان ، کنفرانس علمی- نظری "جهان واژگان نظامی گنجوی" در دانشگاه تربیت معلمان نخجوان برگزار شد.

آزاد نوروز اف رئیس دانشگاه اظهار داشت: که رئیس جمهوری آذربایجان به مناسبت هشتصد و هشتادمین سالگرد تولد نظامی گنجوی ، سال ۲۰۲۱ را در جمهوری آذربایجان "سال نظامی" اعلام کرده است. در مدارس متوسطه و موسسات آموزش عالی جمهوری خود مختار نخجوان مطالعه عمیق میراث ادبی نظامی گنجوی و ترویج آن در میان جوانان به طور گسترده ارائه می شود. به همین منظور رویدادهای مختلفی برگزار می شود. برگزاری کنفرانس علمی با موضوع"جهان واژگان نظامی گنجوی" ادامه این رویدادها است.

https://img.nuhcixan.az/gallery/2021/05/46153_609160dce8bf1.jpg

دکتر شهلا فتحعلی اوا، دکتر یوسف صفر اف و دکتر حبیبه الله وردی اوا که اساتید دانشگاه تربیت معلمین نخجوان هستند، سخنرانی کردند.

همچنین، ضمن سخنرانی ها اشاره شد که در جمهوری آذربایجان کارهای زیادی برای مطالعه و ترویج هنر نظامی انجام شده است و کتاب های این شاعر بزرگ با طراحی زیبا و تیراژ گسترده منتشر شده است. دستور "درباره اقدامات برای بهبود بیشتر مطالعه ، نشر و ترویج میراث نظامی گنجوی شاعر و اندیشمند بزرگ " که در سال ۱۹۷۹ به ابتکار حیدر علی اف به تصویب رسید ، چشم اندازهای جدیدی را برای مطالعه و ترویج آثار نظامی باز کرد. در سال ۲۰۱۱ ، هشتصد و هفتادمین سالگرد نظامی گنجوی با مجموعه ای از رویدادها به طور گسترده در جمهوری آذربایجان برگزار شده است.

https://img.nuhcixan.az/gallery/2021/05/46153_609160dce8c38.jpg

دانش آموزان اشعار و غزلیات  منظومه نظامی گنجوی را قرائت کردند. در ادامه کنفرانس ویدئویی در مورد زندگی و کار این شاعر بزرگ پخش شد.

سپس کنفرانس با جلسات بخشی ادامه یافت.

https://nuhcixan.az/news/elm-tehsil/۴۶۱۵۳-ali-tehsil-ocaginda-nizami-gencevinin-soz-dunyasi-movzusunda-elmi-nezeri-konfrans-kecirilib

کد خبر 6266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =